آفتاب

ترامپ توافق با دمکرات‌ها در مورد برنامه داکا را تکذیب کرد

ترامپ توافق با دمکرات‌ها در مورد برنامه داکا را تکذیب کرد

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه توافق با مسئولان حزب دمکرات درخصوص سرنوشت فرزندان مهاجران غیرقانونی ساکن این کشور را رد کرد و گفت که هر گونه اقدامی در مورد این افراد باید به امنیت گره خورد.

ترامپ حساب کاربری توییتر خود نوشت: شب گذشته هیچ توافقی در مورد داکا حاصل نشد. امنیت مرزی گسترده باید در ازای رضایت، مورد توافق قرار گیرد. موضوعی برای رای گیری خواهد بود.

وی به برنامه ای مهاجرتی با نام اختصار داکا اشاره داشت که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به اجرا درآمد. این برنامه موسوم به 'اقدام معوق برای ورود در دوران کودکی' در ارتباط با مهاجرانی است که در کودکی به آمریکا نقل مکان کرده اند.

چاک شومر رهبر دمکرات های سنا و نانسی پلوسی رهبر دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر گفته بودند که با ترامپ در مورد سرنوشت مهاجران غیرقانونی در قالب برنامه داکا به توافق دست یافته اند.
این در حالی است که کاخ سفید، اظهارات مربوط به دستیابی به توافق را مورد تردید قرار داد و در زمینه پذیرش آن مقاومت کرد.
در همین حال، ترامپ در وعده های انتخاباتی اش از احداث دیواری مرزی بین آمریکا و مکزیک سخن گفته بود تا از ورود مهاجران و مواد مخدر به خاک آمریکا جلوگیری شود.

رئیس جمهوری آمریکا در توییتی در همین خصوص نوشت: احداث این دیوار که در قالب بازسازی جدید دیوارها و پرچین های موجود و قدیمی در دست ساخت است، استمرار خواهد یافت.
وی در توییت دیگری آورد: آیا واقعا کسی می خواهد جوانان خوب، تحصیل کرده و چیره دست را که شغل دارند و برخی در ارتش خدمت می کنند، بیرون اندازد؟

وی افزود: آنها سال های بسیاری نه از بابت خطای خود بلکه به دلیل آنکه در سن کم از طریق والدین به کشور آورده شده اند و همچنین به خاطر امنیت مرزی بالا، در کشور ما بوده اند.

 داکا در مورد فرزندان مهاجران غیرقانونی است که از کودکی و توسط والدینشان به آمریکا برده شده اند.
داکا در سال 2012 به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا درآمد. طبق این برنامه 800 هزار مهاجر فاقد مدارک اقامت می توانند به تحصیل، کار و زندگی در آمریکا ادامه دهند. تصمیم ترامپ برای لغو این برنامه با مخالفت دمکرات ها و برخی از جمهوریخواهان روبه رو شده است.

52311

کد N1765600

وبگردی