آفتاب

ترزا می با تیلرسون دیدار کرد

ترزا می با تیلرسون دیدار کرد

ایرنا نوشت: 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس صبح روز پنجشنبه در دیدار با 'رکس تیلرسون ' وزیر امور خارجه آمریکا بر اهمیت پایبندی به توافق هسته ای با ایران ( برجام) تاکید کرد.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرفین در رابطه با مساله توافق هسته ای با ایران گفت وگو کردند و در این رابطه، 'ترزا می' در رابطه با اهمیت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد.

این ادعای ترازمی در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها با تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اعلام کرده که ایران به اجرای برجام پایبند بوده است.

وی افزود: آنها همچنین در رابطه با کره شمالی و تداوم اقدامات بی ثبات کننده این کشور گفت وگو کردند. دو طرف در رابطه با اهمیت افزایش فشارها از سوی جامعه جهانی بر پیونگ یانگ تاکید کردند.

رکس تیلرسون، صبح امروز برای دیدار با همتای انگلیسی و دیگر مقامات انگلیسی و گفت وگو در رابطه با موضوعات مختلف از جمله کره شمالی و لیبی وارد لندن شد.

به گزارش وزارت خارجه انگلیس، تیلرسون همچنین قرار است در نشستی با حضور وزرای خارجه مصر، امارت، ایتالیا و فرستاده سازمان ملل متحد در امور لیبی، برای بررسی امور لیبی شرکت کند.

این دومین بار است که وزیر خارجه آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، به انگلیس سفر می کند.

52311

کد N1765598

وبگردی