آفتاب
رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

دفاع مقدس به الگوی جهانی تبدیل شده است

دفاع مقدس به الگوی جهانی تبدیل شده است

اردبیل – رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حال حاضر دفاع مقدس در دنیا به الگو و مدل تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل، بهمن کارگر بعدازظهر پنج‌شنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی اردبیل تصریح کرد: در بیشتر کشورها از جمله لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه با استفاده از مدل دفاع مقدس ملت‌ها به استکبار و استثمار و زورگویان و ظالمان غلبه کرده‌اند.

وی با تأکید به اینکه یکی از ثمرات دفاع مقدس ایجاد تفکر بسیجی در جامعه است، اضافه کرد: در هر کجا و هر جا روحیه و تفکر بسیجی حاکم بوده آنجا موفقیت و پیشرفت چشمگیر است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متذکر شد: بهترین و موفق‌ترین شیوه ایجاد امنیت در جامعه استفاده از فرهنگ دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا و رزمندگان است.

کارگر با بیان اینکه متأسفانه به نقش حضرت امام راحل در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن طور که شایسته آن مقام خدایی بود پرداخت نشده است، ادامه داد: دفاع مقدس صرفاً برای گذشته نبوده بلکه برای حال و آینده است.

وی احداث مراکز فرهنگی هنری دفاع مقدس را در راستای تحقق آرمان‌های حال و آینده دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز فرهنگی هنری در سطح کشور فعال است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معتقد است دفاع مقدس متعلق به هیچ صنف و قشر خاصی نیست بلکه متعلق به کل مردم است و باید بدانیم هرجا در کنار مردم و با آنها بوده‌ایم پیروز شده‌ایم و هر کجا با مردم اندک فاصله‌ای داشته‌ایم موفق عمل‌نکرده‌ایم .

کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود که ابرقدرت‌های دنیا و ۴۰ کشور حامی رژیم بعث صدام  در مقابل ایران اسلامی صف‌آرایی کردند، اضافه کرد: ایران به تنهایی در مقابل آنها ایستاد و در نهایت پیروز این میدان نابرابر شد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان دست ما خالی بود و به قدری کشور وابسته بود که حتی سیم‌خاردار را هم وارد می‌کردیم، بیان کرد: امروز همه موفقیت‌ها و پیشرفت کشور مرهون و مدیون دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس جدا از انقلاب اسلامی نیست، اضافه کرد: دفاع مقدس دنباله انقلاب اسلامی است و به خاطر انقلاب جنگ را به کشور تحمیل کردند پس دفاع مقدس تنها دفاع از خاک و وطن نبود بلکه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها هم بوده است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنج است و باید این گنج را شناسایی، پالایش و ویرایش کرد و بعد در جامعه عرضه نمود که اگر نتوانیم این میراث گران‌بها را معرفی کنیم دچار خسران شده‌ایم.

کارگر تصریح کرد:  دفاع مقدس می‌تواند بهترین الگو برای سایر کشورها، جامعه و به ویژه جوانان و نسل امروز باشد چرا که جوانان پرانرژی، فعال و علاقه‌مند به کشور، تاریخ و هویت خودشان هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بدون شک می‌توان ادعا کرد جوانان امروز از جوانان دیروز بهتر و انقلابی‌تر هستند چرا که امروز با این همه پیشرفت فناوری و انواع تهاجم فرهنگی دشمنان، جوانان غیرتمندی مثل شهید مدافع حرم محسن حججی در کشور وجود دارد که با مقاومت خود در برابر ظلم و زورگویان تحسین دنیا را برانگیخته است.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به کاروان‌های راهیان نور اشاره و تصریح کرد: سال گذشته در قالب راهیان نور شش میلیون نفر از سراسر کشور از مناطق جنگی بازدید کردند که بیش از ۸۰ درصد آنها جوانانی با سنین ۱۵ الی ۳۰ ساله بودند.

کد N1765572

وبگردی