آفتاب

نمایش آخرین فیلم‌های تئوانگلوپولوس درموزه هنرهای معاصر تهران

نمایش آخرین فیلم‌های تئوانگلوپولوس درموزه هنرهای معاصر تهران

فیلم‌های دشت گریان و غبار زمان روزهای یکشنبه 26 و سه شنبه 28 شهریورماه، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا، در بخش مروری بر سینمای تئو انگلوپولوس از دوره چهل و هشتم (تابستان ۹۶)، روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۶، فیلم "دشت گریان" محصول سال ۲۰۰۴ (یونان) به مدت ۱۶۹ دقیقه و روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ساعت ۱۴/۳۰ فیلم " غبار زمان "محصول سال ۲۰۰۹ (یونان) به مدت ۱۲۷ دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

«دشت گریان» تراژدی تنهایی است که با سکوتی سخت و انتظاری کاهنده آمیخته شده، داستان مغروقی است تک‌افتاده در اقیانوسی ژرف که گویی محکوم به انزوایی ابدی می‌زید، سرگذشت انسان وانهاده‌ای است که در اشتیاق رسیدن به ذات و زادگاه حقیقی‌اش تحلیل می‌رود. فیلم با فریادی در دل سکوت به پایان می‌رسد.

«هیچ چیز هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد». از همین جمله‌ی ابتدایی آشکار است که «غبار زمان» فیلم سفر به نوستالژی‌ست؛ فیلمی است که قرار است غبار گذشت زمان را از روی خاطرات بزداید تا سعی کند آن‌ها را جاودانه کند.

«غبار زمان» درباره‌ی سفر برونی و درونی آدم‌ها است طراحی فرم روایی نیز سفر چند باره و رفت و برگشت به زمان حال وگذشته و ــ در بُعدی دیگر ــ سفر بین رؤیا و واقعیت است.

 یادآوری می‌شود؛ علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.

 

کد N1765510

وبگردی