آفتاب

100 مسلمان میانماری، در حال فرار با قایق، جان باختند

100 مسلمان میانماری، در حال فرار با قایق، جان باختند

از زمان بحران جدید روهینگیا در 25 آگوست (سوم شهریور) در ایالت راخین، دست کم 99 روهینگیایی در قایق های شلوغ فوت کرده اند. فرمانده مرزی بنگلادش نیز گفت اجساد 7 تن از جمله کودکان روز چهارشنبه در ساحل این کشور پیدا شد.


ایرنا نوشت: 99 روهینگیایی مسلمان از سوم شهریور ماه در دور جدید بحران راخین میانمار و فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش در قایق ها جان خود را از دست داده اند.

مقامات گفتند که اجساد 7 تن از مسلمانان روهینگیا روز چهارشنبه در سواحل بنگلادش کشف شد و این نشان دهنده خطرات بسیاری است که این اقلیت قومی پیش رو دارد.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، از زمان بحران جدید روهینگیا در 25 آگوست (سوم شهریور) در ایالت راخین، دست کم 99 روهینگیایی در قایق های شلوغ فوت کرده اند.
فرمانده مرزی بنگلادش نیز گفت اجساد 7 تن از جمله کودکان روز چهارشنبه در ساحل این کشور پیدا شد.

بنابراین گزارش، اجساد دیگری از روهینگیایی های مسلمان سه شنبه شب و روز سه شنبه نیز از قایق هایی روهینگیایی ها در مناطق نزدیک مرز بنگلادش و میانمار به دست آمد.

مسلمانان روهینگیا هر روز تلاش می کنند با قایق های کوچک ماهیگیری با عبور از رودخانه 'ناف' خود را به بنگلادش برسانند.

بر اساس برآورد سازمان ملل متحد، صدها قایق از روز چهارشنبه گذشته با گذشتن از رود 'ناف' وارد روستاهای بنگلادش در نزدیکی مرز میانمار شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است دستکم 370 هزار مسلمان روهینگیایی از سوم شهریور پس از سرکوب نظامی میانمار در راخین به سمت بنگلادش فرار کرده اند.
کد N1765496

وبگردی