آفتاب
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور:

در بحث آسیب های اجتماعی نیاز به دانش بومی داریم نه دانش ترجمه ای

در بحث آسیب های اجتماعی نیاز به دانش بومی داریم نه دانش ترجمه ای

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیاز به دانش بومی داریم نه دانش ترجمه ای.

سیدحسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بحث مسئولیت اجتماعی اصلا موضوع تازه و جدیدی نیست و در آیین و فرهنگ ما بارها نسبت به آن سخن گفته شده است.

وی اضافه کرد: موضوع حق همسایه، خمس و زکات و ... بخش هایی از مسئولیت اجتماعی هستند که در دین اسلام به آنها تاکی ویژه شده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به اینکه در سال های اخیر مسئولیت اجتماعی به گفتمانی پر بسامد تبدیل شده است، گفت:  در سال ۹۵ نشان مسئولیت اجتماعی با حضور رئیس جمهور داده شد که نشان دهنده اهمیت موضوع بود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی گفت: اکنون هم با راه اندازی پورتال مسئولیت اجتماعی و ورود نهادهای مختلف در این حوزه و برگزاری نشست های تخصصی اهمیت مساله برای ما آشکارتر می شود.

موسوی چلک ادامه  داد: در بحث مسئولیت اجتماعی ما نیاز به دانش بومی داریم نه دانش ترجمه ای.

وی تاکید کرد: همچنین نگاه ما هم نباید مشکل محور باشد بلکه باید به سمت ارتقا حرکت کنیم، متاسفانه وقتی درباره مسئولیت اجتماعی صحبت می شود نگاه ما معطوف به مشکلات است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور  با بیان این مطلب که امروز انتظار از مدیریت شهری تغییر رویکرد است، گفت: ما باید از خدمات شهری به سمت مشارکت اجتماعی حرکت کنیم و این مهمترین وظیفه شهرداری هاست.

موسوی چلک در خاتمه گفت: البته نباید از تجارب جهانی هم غافل شویم. باید به دنبال دانش حرکت کنیم و آن را بومی سازی نماییم.

کد N1765427

وبگردی