آفتاب

دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر انقلاب/سیدمحمد خاتمی نخ تسبیح جریان اصلاحات است/ جمنا برای فعالیت نیازی به مجوز ندارد/ دستگیری عناصر داعش در شهرک اندیشه/ تلاش برای استاندار شدن زنان/ دیدار ظریف با پوتین

دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر انقلاب/سیدمحمد خاتمی نخ تسبیح جریان اصلاحات است/ جمنا برای فعالیت نیازی به مجوز ندارد/ دستگیری عناصر داعش در شهرک اندیشه/ تلاش برای استاندار شدن زنان/ دیدار ظریف با پوتین

دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر انقلاب، انتخاب هفت استاندار، دستگیر عضو داعش در شهرک اندیشه، عیادت چهره‌های سیاسی از حجت‌الاسلام محتشمی‌پور، اعزام یک نماینده زن مجلس به بنگلادش برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار و اظهارات وزرا در حاشیه جلسه هیات دولت از مهم‌ترین اخبار امروز گروه سیاسی بود.

به گزارش‌ایلنا، مهم‌ترین اخبار چهارشنبه ۲۲ شهریور به شرح زیر است: 

***جبهه مردمی نیروهای انقلاب احتیاجی به مجوز ندارد

رضا روستا آزاد رئیس کمیته اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب از نشست دبیران استانی و کانون‌های اقشار در هفته آتی خبر داد و گفت: جبهه مردمی احتیاجی به مجوز برای فعالیت ندارد.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه موضوع استانداری زنان در حال بررسی است، گفت: برای استاندار شدن مراحلی باید طی شود از این رو از زنان به عنوان فرماندار و معاون استاندار استفاده کردیم تا این فرایند طی شود.

*** تصمیم مجلس برای اعزام یک نماینده زن به‌همراه هیات ایرانی به میانمار

***مذاکره با استاندار البرز برای رفع مشکل فعالیت اسنپ و تپسی در کرج  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشریح وضعیت «همراه اول» درپی اعمال محدودیت‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا و وضعیت عضویت این اپراتور در GSMA، به ارائه توضیحاتی درباره شکایت شهرداری کرج از اسنپ و تپسی پرداخت.

***وضعیت جسمی حجت‌الاسلام محتشمی‌پور پس از جراحی مساعد است

یکی از نزدیکان حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر محتشمی‌پور وضعیت جسمی وزیر کشور دولت جنگ پس از عمل جراحی را مساعد توصیف کرد و از احتمال ترخیص وی از بیمارستان طی روزهای آینده خبر داد.

***فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی

رییس‌ جمهور، ضرورت اتخاذ و پیمودن مشی اعتدال و میانه‌روی را توسط استانداران و همه مسئولین رده‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید کرد و آنان را به لزوم توجه به شایسته‌سالاری، رشد و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان فرا خواند.

*** واکنش آیت‌الله صانعی به جنایات غیر انسانی در میانمار

 

یک مرجع تقلید شیعه با اشاره به وضعیت مسلمانان میانمار تاکید کرد: ان‌شاء‌الله دولت بتواند راه کمک به این انسان‌ها و این مسلمانان آواره شده از وطن در میانمار، را باز کند.

***ایران و روسیه روابط راهبردی دارند

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما دارای روابط راهبردی با فدراسیون روسیه هستیم. در حوزه‌های مختلف ارتباطات بسیار نزدیکی میان ایران و روسیه وجود دارد.

*** فعالیت دولت و وزارت خارجه برای پیگیری مشکل مسلمانان میانمار 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به تشریح اقدامات وزارت امور خارجه و پیشنهادات عملی این کمیسیون برای حل بحران مسلمانان میانمار پرداخت.

*** نباید بین ایران و کره‌شمالی شباهتی قائل بود

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که ما از اجرای کامل توافق هسته‌ای حمایت کرده و به این حمایت خود ادامه می‌دهیم.

 

*** دلار گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری نیست

رییس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دامنه نوسانات دلار در این شش ماه محدود و در حدود ۱۹۰تومان بود گفت: دولت تمایلی به افزایش نرخ ارز ندارد

 

*** کشف و توقیف بیش از ۱۹ هزار اقلام ضد فرهنگی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از اجرای طرح ویژه مبارزه با منکرات و شبیخون فرهنگی غرب در کرمان خبر داد.

 

*** آب شرب اردبیل آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:آب شرب اردبیل هیچ آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد اما نیازمند اصلاح شبکه انتقال آب از مخازن به مشترکان خانگی است.

 

*** بحث مناطق کاهش تنش از مهمترین محورهای نشست آستانه ۶ است

معاون وزیر خارجه ایران در جریان سفر به روسیه گفت که امیدواریم در نشست آستانه ششم مختصر مسائل باقی‌مانده نهایی شود و این نشست یک روند تکاملی را در مجموعه آستانه نمایندگی کند و بتوانیم در جهت تثبیت آرامش در سوریه، کاهش فجایع انسانی و کشتار و خسارت‌هایی که به مردم سوریه و امکانات زیربنایی این کشور وارد می شود، حرکت کنیم.

 

*** تحرکات اخیر دولت آمریکا در تضاد با برجام است

در جریان نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه در وین آغاز شده است موضوع اجرای برجام نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

*** ظریف با پوتین دیدار کرد

 محمدجواد ظریف که به منظور دیدار با مقام‌های روسیه و رایزنی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به این کشور سفر کرده است، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

 

*** در نشست آتی آستانه، کار منطقه کاهش تنش ادلب نهایی می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه گفت‌وگوهای امروز طیفی از مسائل روابط دوجانبه را در برمی‌گیرد، تاکید کرد: درخصوص مسائل دوجانبه ما بر توافقاتی که ماه مارس سال جاری در زمان سفر آقای روحانی به روسیه انجام شد، متمرکز شدیم.

*** ملاقات محتوایی با رئیس‌جمهور روسیه داشتم

وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ من احساس کردم آقای پوتین همانند رهبران ایران، علاقه‌مند به گسترش هر چه بیشتر این روابط است و معتقدیم روابط موجود ایران و روسیه در حوزه مسائل اقتصادی می‌تواند نسبت به وضعیت موجود که ۷۰ درصد از سال گذشته پیشرفت شده، پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

*** ملاقات ظریف و پوتین یک ساعت و نیم طول کشید

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: پیام آقای روحانی درباره روابط دوجانبه، برجام و منطقه بود. در مورد صحبت‌های آقای آمانو بحثی نشد اما پوتین تاکید کرد پایندی ایران به برجام تا به حال ثابت شده و روسیه مخالف خروج از برجام است.

کد N1765334

وبگردی