آفتاب

برای جذب مخاطب نباید در دام نگاه سکولار به هنر افتاد

برای جذب مخاطب نباید در دام نگاه سکولار به هنر افتاد

تولیت آستان قدس، پیشنهاد داد کارگروه تخصصی پویانمایی در آستان قدس با حضور جمعی از متخصصان و فعالان پویانمایی و هنرهای دیجیتال تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس در دیدار با جمعی از هنرمندان عرصه پویانمایی، گفت: آستان قدس برای ایفای رسالت‌های عظیم فرهنگی و تبلیغی خود نیازمند ده‌ها منبر و بستر انتقال پیام است که یکی از آن بسترهای اثرگذار، هنر پویانمایی است.

او با بیان اینکه باید از هنر متعهد و هنرمند انقلابی حمایت کرد و در جهت رفع دغدغه‌های آنان در عرصه‌های مختلف تولید و توزیع محتوای سالم تلاش کرد، افزود: نباید به هر قیمتی به دنبال جذب مخاطب بود و نباید برای جذب مخاطب، در دام نگاه سکولار به هنر افتاد، بلکه مزیت هنر دینی در حق گرایی و انطباق آن با فطرت انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس اظهار داشت: مخاطب پویانمایی در درجه اول، کودکان و نوجوانانی هستند که در سنین شکل‌گیری شخصیت هستند بنابراین تولید، اقتباس و بازنشر هدفمند پویانمایی‌های سازنده و تربیتی می‌تواند در تشکیل یک نسل سالم و متعهد، و عمق دادن به باورهای دینی کودک و نوجوان بسیار مؤثر باشد

او گفت: لازمه تولید هدفمند هنری از جمله پویانمایی، وجود آمایش واقعی از نیازهای فکری و اخلاقی مخاطب است و سپس باید بررسی کرد که آثار تولید شده تاکنون چقدر در رفع این نیازها مؤثر بوده و چه خلاءهایی هنوز باقی است.

رییسی گفت: اگر آمایش درستی از نیازها و علائق مخاطب وجود نداشته باشد و همچنین در ارتقاء کیفیت آثار پویانمایی تلاش جدی نشود، کودک و نوجوان ما با تولیدات داخلی ارتباط مؤثر برقرار نمی‌کند و مسحور تکنیک و بدنبال آن پیام‌های تولیدات خارجی با پیام‌های خاص آن، می‌شود.

او پیشرفت‌ها و ابتکارات هنرمندان ما در پویانمایی در سال های اخیر امیدوارکننده دانست و افزود: اما به لحاظ تکنیک و صنعت پویانمایی عقب ماندگی‌ها و خلاءهایی وجود دارد که جبران این خلأ نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول است.

رییسی تاکید کرد: کارگروه تخصصی پویانمایی در آستان قدس با حضور جمعی از متخصصان و فعالان پویانمایی و هنرهای دیجیتال تشکیل شود تا بستری مناسب برای هدفمندی فعالیت‌ها و توانمندسازی فعالان این حوزه در جهت خلق آثار قوی‌تر و جهانی‌تر در ارتباط با انقلاب باشد.

کد N1765275

وبگردی