آفتاب
رئیس اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی:

طنین شور و شعور از اجلاس پیرغلامان حسینی به دنیا مخابره می‌شود

طنین شور و شعور از اجلاس پیرغلامان حسینی به دنیا مخابره می‌شود

اصفهان - رئیس پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی هر سال در آستانه ماه محرم برگزار و طنین شور و شعور از این اجلاس به سراسر دنیا مخابره می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فروغی پیش از ظهر چهارشنبه در آیین افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: محوریت این اجلاس پیرغلامان سیدالشهدا هستند و بر این اساس مردم غیور و انقلابی استان اصفهان کار ارزنده و ارزشمندی را در برگزاری این اجلاس در استان اصفهان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه از رموز استمرار و امتداد این اجلاس بزرگ نام مقدس سیدالشهدا است، افزود: امسال پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی با شعار هیئات حسینی منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی شکل گرفت.

رئیس پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با بیان اینکه این شعار به واقع با فرهنگ مردم ولایی و انقلابی اصفهان تناسب ویژه ای دارد، تاکید کرد: مردم ولایی انقلاب اصفهان شهدای بزرگی را پیش از انقلاب و پس از آن به اسلام تقدیم کردند و تناسب این شعار با اقتضای اصفهان پیوند مبارکی را شکل داده است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از برگزاری اجلاس در سال گذشته که در استان هرمزگان برگزار شد، گفت: مردم خاک کفش پیرغلامان و خادمان حسینی را به عنوان تبرک بر لباس فرزندان کوچک خود الصاق می کردند و این عظمت و بزرگی فردی را نشان می‌دهد که عمری را در آستان سیدالشهدا (ع) خادمی کرده است، امسال نیز جمعی از معلولان در گلستان شهدای اصفهان برای استشفا از پرچم سیدالشهدا و تجلیل از این خادمان حضور یافتند.

فروغی با بیان اینکه این اجلاس مردمی برگزار می شود و تمام مسئولان برگزارکننده در ستاد مرکزی و استانی با این نگاه ارزنده اقدام شایسته ای را در استان اصفهان رقم زدند، اضافه کرد: اجلاس پیرغلامان حسینی هر سال در آستانه ماه محرم هر برگزار می شود و امیدواریم طنین شور و شعور از این اجلاس به سرتاسر دنیا مخابره شود.

کد N1765116

وبگردی