آفتاب

استفاده از پلیس سیار با هدف اجرای کیفی‌تر پیشگیری از جرایم

استفاده از پلیس سیار با هدف اجرای کیفی‌تر پیشگیری از جرایم

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، با تاکید بر استفاده از پلیس سیار با هدف اجرای کیفی تر نقش پلیس در پیشگیری از جرایم گفت: هر چه ماموران ما توانمند و مقتدر تر باشند امنیت و آرامش نیز افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" در حاشیه همایش یک روزه روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های انتظامی استان اردبیل و کنفرانس خبری با اصحاب رسانه و نمایندگان خبرگزاری های فعال در استان، با بیان اینکه در نظام اسلامی، پلیس با برخورداری از اعتماد عمومی، مشارکت همگانی، تعامل مثبت فرابخشی و حمایت مسئولان از اقتدار قانونی و محبوبیت اجتماعی برخوردار است، اظهار داشت: کارکنان انتظامی خدمت خالصانه، بی منت و شایسته به مردم و نظام اسلامی را هدفی مقدس برای خود انتخاب و شبانه روز در تأمین امنیت و آرامش مردم تلاش جهادی دارند.

وی با اشاره به اینکه ناجا با اتخاذ رویکرد اجتماعی و مشارکتی در پیشگیری از جرایم، بازخوردهای مثبتی در تأمین امنیت جامعه و آرامش مردم به دست آورده است، گفت: کاهش چهار درصدی آمار وقوع جرایم و کاهش دو درصدی آمار وقوع سرقت، مستندی بر این ادعاست.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تشریح شاخص های عینی امنیت و آرامش جامعه بیان داشت: میزان وقوع جرایم، آسیب های اجتماعی،‌ توانمندی پلیس، آشفتگی های اجتماعی و میزان کمی و کیفی تعاملات و ارتباطات اجتماعی تعیین کننده شاخص های عینی امنیت و آرامش جامعه بوده، به طوری که در بررسی شاخص توانمندی پلیس می توان بر این نکته مهم که هر چه پلیس توانمند و مقتدر تر باشد امنیت و آرامش نیز افزایش می یابد،‌ تأکید داشت.

وی از افزایش آمار وقوع درگیری فردی و اجتماعی و تخلفات رانندگی خبر داد و افزود: در این دو حوزه ضروری است اقدامات فرهنگی بیش از پیش به لحاظ کیفی افزایش یافته و محور اقدامات توسعه برنامه های آموزشی و اجتماعی باشد.

این مقام انتظامی با تبیین و تشریح اهداف پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی اظهار داشت: تأمین آرامش فردی و اجتماعی، دستیابی به شاخص های امنیتی، ارائه خدمات قضائی مطلوب و در کوتاه ترین زمان به مردم، جلب رضایتمندی عمومی، توسعه فرهنگ خودصیانتی و خودکنترلی در کنار توجه جدی به سلامت اداری، رفتار فردی و سازمانی از اهداف مهم پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بوده؛ که ناجا با تکیه بر مشارکت مردم اراده جدی بر تحقق دارد.

سردار "شرفی" از تشکیل شورای عالی تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها به ریاست سردار "اشتری" فرمانده ناجا خبر داد و گفت: این شورا در قالب هشت کمیته فعالیت های خود را با هدف خدمات رسانی شایسته به مردم انجام و تلاش دارد تا سطح خدمات رسانی منطبق با شاخص های بین المللی باشد.

وی با بیان اینکه کارکنان ناجا مستند به آمار تماس های واصله به دفاتر نظارت همگانی پلیس در قالب سامانه 197 محبوبیت اجتماعی داشته و برخوردار از اعتماد عمومی هستند، افزود: آمار انتقاد از عملکرد پلیس کاهش و در مقابل آمار تقدیر مردمی از پلیس افزایش یافته، که این مهم تجلی توفیقات پلیس در تأمین امنیت و آرامش جامعه و اجرای بهینه و هدفمند مأموریت ها است.

این مقام مسئول در ناجا جلب حداکثری مشارکت مردم در تولید، حفظ و گسترش امنیت را محور اقدامات پلیس در پیشگیری از جرایم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 100 هزار نگهبان محله با فعالیت در بخش های مختلف جامعه، بخشی از وظایف پلیس در حفظ امنیت و افزایش احساس آرامش انجام می دهند.

سردار "شرفی" از پیش بینی استفاده از پلیس سیار با هدف اجرای کیفی تر نقش پلیس در پیشگیری از جرایم و اصلاح ساختاری وظایف کلانتری ها خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح در هفته ناجا عملیاتی شود.

وی اردبیل را جزء سه استان امن کشور که به لحاظ آمار وقوع جرایم پایین تر از شاخص و میانگین کشوری است، معرفی کرد و بیان داشت: خوشبختانه سرقت ها با تلاش مضاعف و جهادی پلیس کنترل شده و آمار وقوع آن سیر نزولی به خود گرفته و آمار تشکیل پرونده های قضائی نیز 18 درصد کاهش دارد.

سردار "شرفی" در بخش دیگری از سخنان خود اولویت نظام اسلامی، فرمان های رهبر معظم انقلاب و تأکید های مسئولان و نیروهای مسلح را تقویت و تجهیز مرزها با هدف افزایش بنیه دفاعی کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه زیرساخت های تأمین امنیت مطلوب و پایدار مرزها به لحاظ کمی و کیفی توسعه یافته و دفاع و پاسداری از ایران اسلامی با حداکثر توان انجام، که این مهم در استان اردبیل نیز محقق و این استان از مرزهای امن و آرامی برخوردار است.

کد N1764930

وبگردی