آفتاب

«پرسپولیس الهلال» | جزئیات و تاریخ بازی پرسپولیس الهلال | بعد از الاهلی نوبت الهلال عربستان است

«پرسپولیس الهلال» | جزئیات و تاریخ بازی پرسپولیس الهلال | بعد از الاهلی نوبت الهلال عربستان است

«پرسپولیس الهلال» | پرسپولیس تهران که دیشب با پیروزی مقتدرانه 3-1 الاهلی عربستان را درهم کوبید، در تاریخ 4 و 25 مهر ماه باید بازی های نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در برابر الهلال عربستان برگزار کند. پرسپولیس و الهلال در مرحله گروهی رقابت ها هم گروه بودند و در دو بازی رفت و برگشت به تساوی بدون گل رسیدند. جزئیات جدال آینده پرسپولیس الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بخوانید...

[b]بیشتر بخوانید: نظر برانکو درباره بازی پرسپولیس الهلال .




تاریخ بازی رفت و برگشت پرسپولیس - الهلال عربستان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.
تیم‌های پرسپولیس ایران و الهلال عربستان از منطقه غرب و شانگهای SIPG چین راهی مرحله نیمه نهایی شده و از میان تیم‌های کاوازاکی و اوراواردز ژاپن یک تیم به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند تا تکلیف ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.
طبق برنامه مسابقه‌ها، پرسپولیس و الهلال عربستان به مصاف هم می‌روند. بازی رفت دو تیم ۴ مهرماه به میزبانی الهلال عربستان در ابوظبی برگزار می‌شود و بازی برگشت ۲۵ مهر در مسقط برگزار خواهد شد.
کامیابی نیا محروم بازی پرسپولیس الهلال
پرسپولیس و الهلال در دور گروهی این رقابت‌ها نیز هم‌گروه بودند که الهلال با ۱۲ امتیاز صدرنشین و پرسپولیس با ۹ امتیاز دوم شد اما هر دو بازی رفت و برگشت به تساوی ختم شد.
اخراج کمال کامیابی نیا در دقیقه ۱۱ و کارت زردی که محمد انصاری در نیمه دوم بازی امشب سبب شد تا آنها دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الهلال عربستان از دست بدهند.
دیدار رفت پرسپولیس مقابل الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ۴ مهر ماه برگزار می شود.
پرسپولیس چطور به نیمه نهایی رسید؟
تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی در بازی برگشت برابر الاهلی قرار گرفته بود که دیدار رفت را در ورزشگاه سلطان قابوس میزبان و با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسانده بود. سرخپوشان شروع خوبی در دیدار برگشت داشتند و موفق شدند در دقیقه 4 با گل علی علیپور از میزبان خود پیش بیفتند؛ اما اخراج کمال کامیابی نیا در دقیقه 12 همه چیز را تیره و تار کرد. اگرچه سرخپوشان نیمه اول را با حفظ نتیجه به دست آمده پشت سر گذاشتند؛ اما در دقیقه 52 نیمه دوم صالح الامری موفق شد با یک ضربه زیبا حساب کار را به تساوی بکشاند و شرایط را برای شاگردان ایوانکوویچ دشوار کند. پرسپولیس که شرایط سختی را در نیمه دوم تجربه می کرد با سه تعویض برانکو جان تازه ای گرفت و هر سه بازیکن تعویضی برانکو پایه گذار یک اخراجی و دو پنالتی شدند تا منشا در دقیقه 83 گل برتری پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. سرخپوشان پایتخت که با 10 نفره شدن حریف شرایط برابری را پس از 60 دقیقه 10 نفره بازی کردن به دست آورند، در دقیقه 90+4 با حرکت بشار رسن صاحب یک پنالتی دیگر شدند تا اینبار طارمی اختلاف را به عدد 2 برساند و پرسپولیس را با کسب نتیجه ای تاریخی به جمع 4 تیم برتر آسیا برساند.
الهلال چطور به نیمه نهایی رسید؟
در نخستین بازی دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های الهلال عربستان و العین امارات که در دیدار رفت به تساوی بدون گل رسیده بودند، در استادیوم ملک فهد ریاض مقابل هم قرار گرفتند.
الهلال عربستان که با صدرنشینی در گروه D و حذف استقلال خوزستان به این مرحله راه یافته در نیمه اول نمایش برتری از العین ارائه کرد و در دقیقه 43 روی ارسال نیکولاس میلسی، هافبک اروگوئه‌ای از ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین و ضربه تمام کننده کارلوس ادواردو برزیلی به گل اول دست یافت.
الهلال برای حفظ برتری تا پایان نیمه اول به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 1+45 با پاس بلند و زیبای میلسی و مهار توپ و شوت دقیق ادواردو برزیلی که البته این بار در موقعیتی مشکوک به آفساید زده شد، دومین گل را به ثمر رساند تا با پیروزی 2 بر صفر به رختکن برود.
الهلال که حمایت بیش از 42 هزار تماشاگر را در ورزشگاه خانگی خود داشت، در نیمه دوم حفظ توپ و کار دفاعی را در دستور کار قرار داد تا از دو گل زده محافظت کند که در این کار موفق بود و در دقیقه 74 نیز روی یک ضد حمله سریع و ضربه بغل پای ادواردو سومین گل را هم زد تا با درخشش و هت‌تریک این ستاره برزیلی کار را پیش از شروع مسابقه تمام کند.
العین امارات برخلاف مرحله یک هشتم نهایی که استقلال را مقتدرانه حذف کرده بود، این بار نمایشی دور از انتظاری برابر الهلال عربستان ارائه داد و نتوانست حتی یک از گل‌های خورده برابر این تیم را جبران کند تا با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شود و از راهیابی به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا باز بماند.



کد N1764726

وبگردی