آفتاب

راست‌گراها در نروژ در پیروز شدند

راست‌گراها در نروژ در پیروز شدند

ایسنا نوشت: حزب ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ بار دیگر توانست در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب 51 درصد از آرا با اختلاف بسیار کم از حزب کارگر، پیروز انتخابات شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر کنونی وعده مدیریت وضعیت باثبات اقتصاد وابسته به نفت نروژ را داده بود.

سولبرگ پس از اعلام نتایج انتخابات، گفت که این اتفاق یک پیروزی کاملا مشخص است. راه‌حل‌های ما در صحنه عمل نتیجه داده است و ما شغل‌هایی را در کشور ایجاد کردیم.

وی در ادامه اظهاراتش هشدار داد: اکنون چالش‌هایی پیش‌رو داریم، ذخایر نفتی کمتر شده است. ما باید همگی مسئولیت‌های لازم را بر عهده بگیریم.

در مقابل رهبر حزب کارگر اعلام کرد: نتایج به دست آمده بسیار ناامیدکننده است.

سولبرگ 56 ساله در نظر دارد که مالیات را قطع کند و در مقابل رهبر حزب کارگر به دنبال افزایش مالیات بر ارتقای خدمات عمومی از جمله آموزش و خدمات درمانی برای پنج میلیون شهروند نروژی بود. یکی از مسائل تاثیرگذار در این انتخابات صنعت نفت بود.

مردم نروژ روزهای یکشنبه و دوشنبه برای حضور در  انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای رفتند. در این انتخابات یک رقابت سنگین بر سر ارزش‌های ملی از جمله نحوه استقبال از مهاجران و نزدیک شدن به اتحادیه اروپا وجود داشت.

نظرسنجی‌های قبل از انتخابات نشان داد که هیچ حزبی قادر به کسب آرای کافی برای بدست آوردن اکثریت در پارلمان ۱۶۹ عضوی این کشور نیست.

52310

کد N1764589

وبگردی