آفتاب

عکس: داور زن لیگ آلمان و ماجرای جالب قضاوت او +تصاویر

عکس: داور زن لیگ آلمان و ماجرای جالب قضاوت او +تصاویر

بیبیانا اشتاین‌هاوس، اولین داور زنی است که بازی های مردانه ی بوندس لیگا را قضاوت می کند. جراید آلمان او را «داور خونسرد» و «زن برتر میدان» می نامند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قضاوت بازی هرتابرلین و وردربرمن در بازی هفته سوم بوندس‌لیگا توسط بیبیانا اشتاین‌هاوس، داور زن آلمانی و تبدیل شدن او به اولین داور زن تاریخ این رقابت‌ها، ابعاد رسانه‌ای جالبی داشت.





پیش از بازی به افتخار اولین قضاوت یک زن در بوندس‌لیگا به پیشنهاد تیم هرتابرلین به عنوان میزبان بازی، بلیت بازی برای بانوان، نیم‌بها اعلام شد و آن‌ها هزینه کم‌تری برای حضور در استادیوم پرداختند.


نشان دادن تنها یک کارت زرد در جریان بازی نشان از تسلط خانم اشتاین در جریان بازی داشت؛ آنچه در پایان رقابت با تحسین رسانه‌های آلمانی همراه شد. اشپیگل درباره تسلط بیبیانا اشتاین‌هاوس از لفظ «داور خونسرد» استفاده کرد و بیلد هم پیشنهاد انتخاب شدن او به عنوان داور هفته را داد.

http://a.espncdn.com/combiner/i/?img=/photo/2017/0905/r253901_1296x729_16-9.jpg&w=738&site=espnfc

این نشریه معتبر ساختارشکنی کرد و به جای لفظ عمومی «مرد برتر مسابقه» از عنوان «زن برتر میدان» نام برد.

اشتاین هم در سخنانی کوتاه پس از پایان بازی گفت: به شکل ویژه‌ای خوشحال هستم. صادقانه تصور می‌کنم موفقیتی بزرگ برای حال و آینده داوری کشورمان رقم خورد. می‌توانم برای قضاوت در بازی بعدی، نگاه روبه جلویی داشته باشم و البته از فردا زندگی عادی‌ام را از سر بگیرم!
کد N1764401

وبگردی