آفتاب

ادعای رژیم صهیونیستی: تهران و دمشق در آستانه امضای توافق ایجاد پایگاه نظامی در سوریه هستند

ادعای رژیم صهیونیستی: تهران و دمشق در آستانه امضای توافق ایجاد پایگاه نظامی در سوریه هستند

تسنیم نوشت: وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده است که که تهران و دمشق در آستانه امضای توافق‌نامه‌ای برای ایجاد پایگاه نظامی طولانی‌مدت ایران در سوریه هستند.


به گزارش «آناتولی»، «یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شد که تهران و دمشق در آستانه امضای توافق‌نامه‌ای برای ایجاد پایگاه نظامی طولانی‌مدت ایران در سوریه هستند.

کاتس، روز گذشته طی سخنانی در مرکز مطالعاتی «هرتزلیا» در نزدیکی تل‌آویو، گفت: «این توافق‌نامه پیش‌بینی‌شده مشابه توافقنامه‌ای خواهد بود بود که میان دولت‌های سوریه و روسیه در ژوئیه گذشته به امضا رسید و طی آن نیروهای روسیه به مدت 50 سال در پایگاه هوایی" حمیمیم" در ریف لاذقیه مستقر می‌شوند.»

یسرائیل کاتس، که همچنین وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی است، در ادامه این اظهارات بی‌اساس، مدعی شد که این توافقنامه‌ای، که پیش‌بینی می‌شود به امضا برسد، «تهدیدی طولانی‌مدت نه تنها برای اسرائیل بلکه برای بسیاری از کشورهای منطقه» است.

طبق اعلام این مقام اسرائیلی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، در دیدار هفته آینده خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، تعلیق یا اصلاح توافق هسته‌ای ایران را درخواست خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود موضوع ایران مهم‌ترین محور سخنرانی بنیامین نتانیاهو در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در 19 سپتامبر باشد.

52310

کد N1764398

وبگردی