آفتاب

لو رفتن اطلاعات ۱۴۳ میلیون کاربر در آمریکا

لو رفتن اطلاعات ۱۴۳ میلیون کاربر در آمریکا

یکی از شرکت‌های گزارش‌دهنده اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا اعلام کرد که احتمالا ۱۴۳میلیون کاربر آمریکایی تحت‌تاثیر حمله سایبری قرار ...

ایسنا:یکی از شرکت‌های گزارش‌دهنده اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا اعلام کرد که احتمالا ۱۴۳میلیون کاربر آمریکایی تحت‌تاثیر حمله سایبری قرار گرفته‌اند. شرکت اکوئیفاکس، به‌عنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا گزارش می‌دهد، اعلام کرد که هکرها روز پنج‌شنبه به اطلاعاتی از این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند که احتمال می‌رود اطلاعات خصوصی ۱۴۳میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوءاستفاده قرار بگیرد. این اطلاعات خصوصی و حساس نظیر شماره گواهینامه رانندگی افراد و شماره تامین‌اجتماعی افراد است که ممکن است امنیت اطلاعات میلیون‌ها مصرف‌کننده در ایالات‌متحده آمریکا را تهدید کند. این حمله سایبری یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی است که ممکن است برای کاربران مشکل‌آفرین باشد. این حمله همچنین سومین تهدید و خطر برای امنیت سایبری کاربران این آژانس از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شود.

 

شرکت اکوئیفاکس که در ایالت آتلانتا مستقر است، یک هدف بالقوه برای هکرها به‌شمار می‌آید چراکه اطلاعات بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت‌شده، اطلاعات مربوط به وام‌ها، کارت‌های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت‌شده و به‌طور کلی تمامی سوابق مالی افراد را شامل می‌شود. به این ترتیب هکرها با نفوذ و دسترسی به این شرکت‌ها و آژانس‌ها می‌توانند به اطلاعات ارزشمند بسیاری از مردم دست یابند. هکرها همچنین به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند. طبق پژوهش‌های صورت‌گرفته توسط این شرکت، هکرها و مجرمان سایبری با سواستفاده از یک نقطه ضعف موجود در نرم‌افزار وب‌سایت اکوئیفاکس به فایل‌ها و اطلاعات شخصی افراد در سیستم این شرکت دسترسی یافته‌اند. به گفته اکوئیفاکس، این حمله سایبری در تاریخ ۲۹ جولای سال‌جاری انجام شده اما از آن زمان هیچ ردپایی از فعالیت‌های غیرمجاز و دسترسی به دیتابیس‌های این شرکت مشاهده نشده است.

کد N1764232

وبگردی