آفتاب

رشد گردشگری خراسان‌رضوی در گرو ثبات سیاسی منطقه

رشد گردشگری خراسان‌رضوی در گرو ثبات سیاسی منطقه

نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی به‌منظور بررسی مشکلات و کاستی‌های این دو حوزه ...

نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی به‌منظور بررسی مشکلات و کاستی‌های این دو حوزه برگزار شد. به‌گزارش میراث‌آریا، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی، در این نشست اظهار کرد: «شرایط امسال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کشور نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و این را می‌توان از آمار و ارقام ورود گردشگران خارجی و داخلی دریافت.» محمد‌رحیم رهنما افزود: «اگر ثبات سیاسی در منطقه با کشورهای هدف گردشگری برقرار شود، می‌توانیم در حوزه گردشگری به رشد خوبی برسیم. یکی از سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جذب گردشگر خارجی است و به لحاظ ظرفیتی که در استان داریم با توجه به وجود تعداد هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، دفاتر مسافرتی و آژانس‌ها و... می‌توانیم در حوزه توسعه و جذب گردشگر موفق باشیم.»

 

رهنما تصریح کرد: «مشهد باید به‌عنوان مقصد گردشگری به گردشگران خارجی معرفی شود. یکی دیگر از سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هوشمند‌سازی است. در حال حاضر چهار دفتر تی‌نماد با همکاری نهادهای مختلف فعال شده است تا بتوانیم از فعالیت دفاتر غیر‌مجاز جلوگیری کنیم.» وی خاطرنشان کرد: «ارزش افزوده یکی از مشکلات فعالان این دو حوزه است که به‌منظور رفع مشکلات گردشگران و هنرمندان صنایع‌دستی با اداره‌کل مالیات در این خصوص جلساتی برگزار کرده‌ایم و طرح مساله شده است اما باید در سطح ملی قوانین آن اصلاح شود.» مالیات برارزش افزوده، عدم حمایت کافی از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و گوهر‌سنگ‌ها در خراسان رضوی، نبود بیمه و قوانین مشخص، بیکاری و تعریف نشدن جایگاه مشخصی برای راهنمایان گردشگری، وجود خانه‌مسافرهای غیر‌مجاز و دفاتر غیر‌مجاز، بی‌توجهی به فیروزه به‌عنوان یکی از قطب‌های صادرات، طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه و برخی موارد دیگر از جمله مسائل و مشکلاتی بود که در این نشست از سوی فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بیان شد.

کد N1764208

وبگردی