آفتاب

رابطه قطر و عربستان بهتر نمی شود! | بیانیه جدید چهار کشور عربی درباره قطر

رابطه قطر و عربستان بهتر نمی شود! | بیانیه جدید چهار کشور عربی درباره قطر

مهر نوشت: چهار کشور عربی تحریم‎ کننده قطر به اظهارات وزیر خارجه این کشور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو واکنش نشان دادند.

به گزارش اسکای نیوز، چهار کشور تحریم کننده قطر روز دوشنبه طی بیانیه ای به اظهارات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو واکنش نشان دادند و آن را تلاش دوحه برای گمراه کردن افکار عمومی جهان در قبال حقیقت بحران قطر برشمردند.
در این بیانیه آمده است: ادعاهای وزیر قطر درباره آمادگی برای گفتگو تلاشی برای بهتر نشان دادن وجهه خود در مقابل جامعه بین الملل و افکار عمومی جهان است.
این بیانیه می افزاید: بهتر بود وزیر خارجه قطر از این تریبون بین المللی برای اعلام پایبندی کشورش به توقف حمایت از تروریسم استفاده کند.
گفتنی است که وزیر خارجه قطر در جدیدترین موضع گیری خود درباره بحران با چهار کشور عربی بر مخالفت دوحه با سیاست های دیکته شده از سوی کشورهای تحریم کننده تاکید کرد.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در سخنانی در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: راهکار باید به دور از دیکته باشد و خدشه وارد کننده نباشد. گفتگو بهترین راهکار برای حل بحرانهاست و ما بر آمادگی برای گفتگو تاکید داریم.
وزیر خارجه قطر بیان کرد: کشورهای محاصره کننده قطر فهرست غیرقانونی صادر کرده اند که حتی اقدام بشردوستانه را نیز با مانع روبر می کند. قطر از طریق اشاعه صلح و آموزش گامهایی را ضد تروریسم برداشته است.
وی گفت: کشورهای محاصره کننده همه منافذ را در اقدامی مغایر با قوانین بین المللی بسته اند. موارد نقض به دلیل محاصره همچنان پابرجاست. اقدامات کشورهای محاصره کننده ناقض قوانین بین المللی است. کشورهای محاصره کننده دست به تروریسم فکری ضد هر که با قطر همدردی می کند زده اند. کسانی که دشمنان سیاسی در داخل و خارج را به تروریسم متهم می کنند در مبارزه با تروریسم جدی نیستند. ما آمادگی خود را برای گفتگو بر اساس اصول شش گانه اعلام کردیم اما از انصراف کشورهای محاصره کننده شگفت زده شدیم. ما خواهان حل مشکلات و دست یابی به راهکار که موافقت همه را به دنبال داشته باشد، هستیم.

کد N1764192

وبگردی