آفتاب
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

جزئیات جلسه هیات بورد بیهوشی با وزیر بهداشت

جزئیات جلسه هیات بورد بیهوشی با وزیر بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد جلسه روز گذشته هیات بورد بیهوشی با وزیر بهداشت، توصیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ایرج حریرچی درباره جلسه روز گذشته وزیر بهداشت با هیات بورد بیهوشی، گفت: بیش از ۸-۹ ماه است که در مورد تعرفه های بیهوشی بحث شده و این موضوع در شورای عالی بیمه، دبیرخانه این شورا و کمیسیون اجتماعی دولت بررسی شده است.

وی افزود: براساس مقتضیاتی که وجود داشت در شهریورماه کتاب تعرفه خدمات سلامت مبتنی بر نظرات کارشناسی تغییراتی کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که با واقعی سازی تعرفه ها موافق هستیم، افزود: به طوری که سازمان های بیمه گر که حق بیمه می گیرند یا تابع بودجه دولتی هستند بتوانند این تعرفه را جبران کنند و تعرفه ها در بودجه دولت نیز پیش بینی شود.

حریرچی با بیان این که منتخبان و مسئولان جدید سازمان نظام پرشکی هم اعلام کردند قطع رابطه مالی بین بیمار و پزشک را مد نظر دارند، افزود: قریب به اتفاق پزشکان در هر شرایطی با ارایه خدمات درمانی به مردم اجازه ندادند مردم تحت فشار قرار گیرند.

وی تاکید کرد: امیدوارم خبر کم‌ کاری متخصصین بیهوشی واقعی نباشد و بعید می دانم همکاران بیهوشی در ساعات کاری و موظف، ارائه خدمت نکنند و ارائه خدمات درمانی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نظارت می شود.

حریرچی در ادامه گفت: وزارت بهداشت همواره با واقعی شدن تعرفه های پزشکی موافق است و باید سازمان های بیمه گر و بودجه های دولتی بتوانند فاصله تعرفه های پزشکی تا قیمت واقعی را جبران کنند، امیدوارم منابع لازم در بودجه کشور دیده شود و با اصلاح تعرفه ها مشکلات بر طرف شود و در آینده نزدیک با تقویت منابع مالی بیمه ها، رابطه مالی پزشک و بیمار نیز از بین برود.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: پزشکان همیشه در صحنه های سخت تاریخی مانند دوران انقلاب، جنگ و تحریم در کنار مردم بوده اند، در اوایل انقلاب عمل جراحی باز قلب فقط در تهران انجام می شد اما اکنون نه تنها در تمام مراکز استانها بلکه در بسیاری از شهرهای رده دو و سه آنها نیز انجام می شود و در کشوری با ۸۰میلیون جمعیت سالی کمتر از هشت بیمار برای درمان به خارج اعزام می شوند.

کد N1764121

وبگردی