آفتاب

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مکه/هیچ بیماری خاصی زائران ایرانی را تهدید نمی‌کند

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مکه/هیچ بیماری خاصی زائران ایرانی را تهدید نمی‌کند

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ تاکنون 70 نفر از بیماران حج برای ادامه درمان به ایران منتقل شده‌اند و اکنون امور درمانی آنها در بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، ‌پیرحسین کولیوند‌ افزود: در حال حاضر 10 زائر ایرانی در بیمارستان‌های عربستان (‌2 نفر جده و 8 نفر در بیمارستان مکه) بستری بوده که تعدادی از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت که 41 بیمار در مرکز پزشکی حج بستری هستند که 7 نفر از این افراد فردا (سه شنبه) برای ادامه درمان به کشور منتقل خواهند شد و مابقی ظرف روزهای آینده با بهبودی حالشان؛ به کاروان های خود ملحق خواهند شد.

وی با بیان اینکه زائران کشورمان نسبت به سالهای 94 و قبل از آن از شرایط بهتری جسمانی برخوردارند،‌ گفت: بحمدالله هیچ بیماری عفونی و واگیرداری زائران کشورمان را تهدید نمی کند.

کولیوند با یادآوری اینکه شرایط ما بحرانی نیست و هیچ بیماری خاصی زائران ایرانی را تهدید نمی‌کند، توضیح داد: هرچند تعداد مراجعات زائران به مراکز درمانی پس از ایام تشریق تاحدودی افزایش یافته اما مراجعان عمدتا به علت سرماخوردگی و گرفتگی عضلات خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان از فعالیت پزشکان و کادر درمانی به عنوان یک حرکت '‌جهادی' در حج نام برد و گفت: گروه‌های پزشکی به‌صورت شبانه روزی در خدمت زائران هستند و روند نظارت بهداشت محیط زائران و نظارت بر فرایند تهیه و طبخ مواد غذایی نیز به طور کامل درحال انجام است.

وی همچنین درباره ازدید امروز '‌حمید محمدی' رئیس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه گفت: رئیس سازمان حج در این بازدید با تقدیر از تلاش های کادر پزشکی و درمانی بیمارستان از حجاج ایرانی بستری شده نیز عیادت کرد.

وی گفت: محمدی برای بیماران بستری شده آرزوی سلامتی کرد و گفت: به لطف خداوند متعال و رعایت مسائل بهداشتی توسط زائران و تلاش‌های پزشکان در حج امسال حجاج کمتری به مراکز پزشکی و بیمارستان مراجعه داشته‌اند.

بیمارستان مکه تا پایان حضور حجاج ایرانی آماده خدمات‌رسانی به زائران است. امسال برای خدمت رسانی به زائران حدود 570نفر پزشک عمومی و متخصص و کادر درمانی به همراه 60 تن دارو و تجهیزات پزشکی به سرزمین وحی اعزام شدند.

 

کد N1764109

وبگردی