آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

دشمن درپی ایجاد فاصله بین علمای دینی وجامعه است/امام هفتم مظهرصبر

دشمن درپی ایجاد فاصله بین علمای دینی وجامعه است/امام هفتم مظهرصبر

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: دشمن از ابتدا تاکنون در پی ایجاد فاصله بین علمای دینی و جامعه اسلامی بوده و دوران عمر برخی ائمه همچون امام کاظم(ع) که در زندان گذشت، مؤید این مطلب است.

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، همزمان با سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: طول عمر پربرکت امام موسی کاظم (ع) ۵۵ سال بود که دوره امامت آن حضرت به اجبار در زندان و دور از اجتماع گذشت.

وی افزود: هدف دشمنان اهل بیت(ع) این بود که حضرات معصومین را دور از دسترس مردم نگه دارند و جامعه از وجود آن ها بهره مند نشود در حالی که معصومین حاکمیت معنوی دارند و تقدم آنها تقدم ماهوی، جایگاهی و ارزشی است و در هر کجا باشند الگوی زندگی مومنان هستند.

قربانپور ادامه داد: باید قدردان وجود معصومین و اهل البیت(ع) در زندگی خود باشیم و با تمسک جویی به سیره آن ها درس زندگی بگیریم، به طور مثال از امام موسی کاظم(ع) می توان درس صبوری، اخلاق مداری و سعه صدر آموخت.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مدنی دومین شهید محراب، در ارتباط با ترور شخصیت های بزرگ اسلامی گفت: در حال حاضر نیز دشمن هدف شوم خود را که جدا کردن جامعه از علما و روحانیون است به طریق دیگری می خوهد جامه عمل بپوشاند و از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز با ترور شخصیت های بزرگ دینی این هدف را دنبال کرده که خوشبختانه موفق نبوده، چرا که فرهنگ شهادت در جامعه ما ارزشمند است و کمرنگ نمی شود.

قربانپور ادامه داد: هدف دشمن از ترور شخصیت های گرانقدری از جمله شهدای محراب آیت الله مدنی، آیت الله دستغیب و... این بود که این افراد را که بر اساس تربیت اسلامی و الگوهای مکتبی و دینی عمل می کردند از بین ببرد و جامعه را از وجود با ارزش آنها بی نصیب کند.

وی افزود: این افراد در خود تزکیه به وجود آوردند و جامعه اسلامی را تربیت کردند و اگر عالمی مجاهد، زاهد، شجاع و زمان شناس باشد می تواند در جامعه تاثیرگذار بوده و جامعه اسلامی را به سطح عالی معنویت و تقوا برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: به دلیل اینکه این افراد، شخصیت پرور، مقابله کننده با شیاطین و مایه سکون و آرامش اجتماع هستند، بنابراین دشمنان برای از بین بردن آن ها از هیچ کاری دریغ نمی کنند و برای رسیدن به این هدف از آشفته کردن بازار دین و اجتماع سوء استفاده می کنند.

قربانپور اظهار کرد: امروز همچون گذشته دور کردن جامعه از علما و نداشتن الگوی شایسته هدف عمده برای دشمنان نظام اسلامی است، این هدف از طریق ترور یا هر اقدام دیگری ممکن است پیگیری شود و انگیزه اصلی از بین بردن تکیه گاه های معنوی جامعه اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: دشمن با از میان بردن و ترور این افراد قصد دارد وحدت موجود در جامعه را سست کند و اگر این اتفاق افتد قطعا اهداف بلند حاکمیتی تامین نمی شود بنابراین باید در این زمینه کاملا هوشیار باشیم.

کد N1763818

وبگردی