آفتاب

ایران خواستار رفع مسائل بانکی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی به برزیل

ایران خواستار رفع مسائل بانکی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی به برزیل

در دیدار معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی ایران با قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل، بر رفع مسائل بانکی، توسعه تجارت، کاهش بوروکراسی اداری و توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر مهرفرد در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و برزیل و اراده سیاسی دو کشور برای توسعه‌ای روابط بر لزوم رفع مسائل بانکی به‌منظور توسعه و تسهیل تجارت محصولات‌کشاورزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پسته تولیدی ایران از نظر کیفیت در جهان بی‌نظیر است،تصریح کرد: ۹۵ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و کشور ایران رتبه دوم تولید خرما و رتبه سوم تولید کشمش در جهان را دارد و لازم است کشور برزیل واردات این محصولات از ایران را افزایش دهد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت غذا و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط برزیل آمادگی دارد.

مهرفرد خواستار کاهش و حذف عوارض و تعرفه‌ها برای محصولات کشاورزی صادراتی ایران شد و اظهار داشت: طبق گزارش‌ها، تعرفه واردات کالاهای کشاورزی از ایران نسبت به سایر کشورها از جمله مکزیک و شیلی بیشتر است و ما انتظار داریم در این زمینه تجدید نظر شود.

وی همچنین خواستار کاهش بوروکراسی و تشریفات اداری در زمینه صادرات کالاهای کشاورزی ایران شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از برزیل،عنوان کرد: اقدامات متعدد کشور برزیل برای افزایش نظارت، کنترل و ارتقای سطح بهداشت در واحدهای تولیدکننده گوشت قرمز و کشتارگاه ها به افزایش ضریب اطمینان ما به این کشور کمک می کند.

در این دیدار، قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل نیز بر لزوم توسعه و بهبود روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: در برزیل برای تولید گوشت قرمز سالم، بازرسی های بهداشتی و کنترل قوی در واحدهای تولید گوشت قرمز و کشتارگاه ها توسط وزارت کشاورزی و شرکت های تولیدکننده اعمال می شود.

ائومار نواکی به برگزاری کمیته مشاوره کشاورزی در ۲۱ و ۲۲ نوامبر امسال در برزیل اشاره کرد و اذعان داشت:در این کمیتع ابزارهای لازم برای برای توسعه تجارت در حوزه های بهداشتی،نباتی و حیوانی بررسی و مشخص خواهد شد.

وی در مورد تعرفه و عوارض صادراتی مربوط به کالاهای کشاورزی ایران نیز گفت:این مسائل را می توان در  کمیته مشاوره کشاورزی مطرح و بررسی کرد.

قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل تاکید کرد: کشورش علاقه‌مند است، مسائل بانکی میان ایران و برزیل برای توسعه و بهبود روابط دو کشور هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی همچنین پیشنهاد داد در حاشیه برگزاری کمیته مشاوره کشاورزی در برزیل، سمینار تجاری و گفت‌وگوی تجار دو کشور برگزار شود.

کد N1763523

وبگردی