آفتاب
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نظام آموزشی کشور برای تولید علم نیازمند تفکر جدید است

نظام آموزشی کشور برای تولید علم نیازمند تفکر جدید است

مشهد- عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نظام آموزشی کشور چه عمومی و چه تخصصی، برای تولید علم و نیروی انسانی نیازمند فکری نو است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین قاضی زاده هاشمی ظهر یکشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: مشهد مظهر یک تمدن ایرانی اسلامی بوده که از یک طرف قرائت اهل بیت (ع) از اسلام را دارد و از طرفی دیگر مظهر تمدن و فرهنگ ایرانی است.

وی افزود:این نشان می دهد که خداوند این منطقه را به صورت خاص انتخاب کرده است که این مهم مسئولیت ویژه ای برای ما ایجاد می کند. پس از انقلاب اسلامی ما برای دعوت جهانیان به صلح باید نمونه عملی را ارائه دهیم و مشهد به عنوان یک چهار راه تمدنی نقشی مهم را در این امر ایفا می کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیر گذار مشهد در کشور گفت: ما دومین شهر به لحاظ جمعیتی هستیم و مرز گسترده ای در یک منطقه نا امن داریم، از این رو  بحث توسعه نیافتگی شرق کشور و تنها کلان شهری که محل مهاجرت نیمه شرقی کشور است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جمعیت ایران پس از انقلاب اسلامی حدودا دو برابر شده است اما مشهد از این افزایش جمعیت، سهمی پنج برابری داشته است .

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: انقلاب اسلامی برای زنده کردن مفهوم حقیقت بندگی شکل گرفته است و ما باید در این راه برای یکدیگر الگو باشیم ،بنابر این فارغ از قوانین و مسئولیت هایی که ملزم به اجرای آن ها هستیم باید ابتدا بینش توحیدی را در خود تقویت کنیم تا بدانیم چه کاری انجام می دهیم و نتیجه آن چه خواهد بود. مسئولان الگوی مردم هستند و نحوه ی رفتار ما بسیار مهم است.

وی در خصوص حوزه اشتغال گفت: باید تعاریف این حوزه را بازتعریف کنیم، نظام آموزشی ما چه عمومی و چه تخصصی برای تولید علم و نیروی انسانی نیازمند فکری نو است. 

کد N1763429

وبگردی