آفتاب

روسیه از همکاری امان در سوریه خبر داد

روسیه از همکاری امان در سوریه خبر داد

ایسنا نوشت: سفیر روسیه در اردن مواضع مسکو و امان را در رابطه با بحران سوریه نزدیک به هم خواند و گفت: دو کشور نقش مهمی در تشکیل هیئت متحد مخالفان سوریه خواهند داشت.

 بوریس بولوتین، سفیر روسیه در اردن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: دیدگاه‌های مسکو و امان در بسیاری از مسائل از جمله پرونده حل و فصل بحران سوریه بسیار نزدیک به هم است و با وجود همه دشواری‌ها، دو کشور اتفاق نظر دارند که تنها راه حل بحران سوریه راه‌حل سیاسی است.

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نهم تا یازدهم سپتامبر برای بررسی همکاری دوجانبه و اوضاع سوریه از عربستان و اردن دیدار می‌کند.

سفیر روسیه در اردن اظهار داشت: همچنان به مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان آن برای دست‌یابی به راه حل سیاسی ادامه می‌دهیم و به نظر می‌رسد در این مرحله روسیه و اردن نقش بسزایی در تشکیل هیئتی متحد از مخالفان سوریه خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: کمی پیش از برگزاری مذاکرات ژنو و در سایه اختلاف مواضع گروه‌های مخالف سوری مورد حمایت مسکو، ریاض و قاهره درخواست‌های بین‌المللی پیرامون اهمیت وحدت مخالفان سوریه آشکار شده است.

گروه مخالف سوری مورد حمایت ریاض با باقی ماندن بشار اسد، رئیس جمهور این کشور بر سر قدرت مخالف است و این همان چیزی است که مخالفان سوری مورد حمایت مسکو با آن موافق هستند. اما اولویت مخالفان دولت سوریه مورد حمایت قاهره انتقال سیاسی مشترک بین دولت و مخالفان آن برای اتحاد جهت مبارزه با تروریسم است.

تلاش‌های بین‌المللی برای برگزاری مذاکرات سوریه در حال انجام است و قرار است نشست آستانه در ۱۴ و ۱۵ ماه جاری میلادی و نشست ژنو در ماه آینده برگزار شود.

52310

کد N1763260

وبگردی