آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

رشد ۱۳۰ درصدی واردات از گمرکات استان کرمانشاه

رشد ۱۳۰ درصدی واردات از گمرکات استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۳۰ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان به کشور در ۵ ماه نخست امسال خبر داد.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آمار واردات به کشور از طریق گمرکات استان کرمانشاه گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۴  میلیون و ۲۹۹  هزار و ۱۰۵ دلارکالا  به وزن ۷  هزارو ۲۸۶ تن است.

مدیرکل  گمرکات استان کرمانشاه  افزود: میزان واردات صورت گرفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۳۰  درصد و از حیث وزن ۱۰۷  درصد افزایش داشته است.

گمرک کرمانشاه بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده است

وی ادامه داد: از مجموع ۱۴ میلیون و ۲۹۹  هزار و ۱۰۵ دلارکالا وارداتی  به وزن ۷  هزارو ۲۸۶ تن،   گمرک کرمانشاه با ۹ میلیون و ۱۲۲ هزارو ۴۵۸ دلار کالا به وزن ۳ هزارو ۶۵۸ تن بیش حجم کالاهای وارداتی استان را در ۵ ماهه نخست  امسال به خود اختصاص داده است.

حیدری تصریح کرد:  این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۸۸ درصد افزایش داشته است.

رشد ۲۸۱ درصدی واردات از گمرک پرویزخان

وی ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال از گمرک پرویزخان ۵ میلیون و ۱۷۳ هزارو ۸۰۱ دلار کالای وارداتی به وزن ۳ هزار و ۶۱۳ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن یک هزار و ۲۴ درصد و از حیث ارزش نیز ۲۸۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۰۰ درصدی واردات از گمرک خسروی

مدیر کل گمرکات استان  کرمانشاه در ادامه آمار واردات گمرک خسروی در این مدت را ۲ هزار و ۸۴۶ دلار کالا به وزن ۱۴ هزار تن عنوان کرد و گفت:  این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از نظر ارزش و از لحاظ وزن  ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

عراق با ۳ میلیون و ۸۱۱ هزار دلار در جایگاه اول واردات به کشور

وی  با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۰ کشور وارد می‌شود،   تصریح کرد:  کشور عراق با ۳ میلیون و ۸۱۱  هزار و۸۷۰  دلار کالا به وزن ۲ هزار و۷۳۷ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۵ ماهه نخست سالجاری به خود اختصاص داده است.

حیدری افزود: طی مدت یاده شده کشور آلمان با دو میلیون و ۷۱۳ هزارو ۹۱۳ دلار و چین  با دو میلیون و ۲۰۳  هزارو ۵۹۷  دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

«برنج» در جمع بیشترین کالاهای وارداتی به کشور

وی، بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، برنج، اکسترودرهابرای کارکردن روی کائوچو یا مواد پلاستیکی و برای ساختن محصولات ازاین مواد، پرس هیدرولیک دندانسازی، سیبک خام پراید، کمپرسورهای معدنی و آنتی اکسیدانها عنوان کرد.

کد N1763127

وبگردی