آفتاب

نمایشگاهی از ۱۴ هنرمند ایرانی و ایتالیایی در کاپری ایتالیا

نمایشگاهی از ۱۴ هنرمند ایرانی و ایتالیایی در کاپری ایتالیا

۱۴ هنرمند تجسمی ایرانی و ایتالیایی در جزیره کاپری، جنوب ایتالیا، نمایشگاه تجسمی با موضوع «ضمیر و مضمون» برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، 14 هنرمند تجسمی ایرانی و ایتالیایی در جزیره کاپری، جنوب ایتالیا، نمایشگاه تجسمی برگزار می‌کنند.  [div dir='auto']

وحید ملک (مدیر گالری خانه هنر ایران) گفت: نمایشگاه هنری «چشم اندازهای معاصر» با نام «ضمیر و مضمون»، برای چهارمین سال پیاپی در دیر تاریخی چرتوزا سن جکومو در کاپری برپا می‌شود. 

او درباره هنرمندان حاضر در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با حضور هنرمندانی چون افتر آل، فیلیپو چنتناری، فابریتزیو کوتونینی، پاملا دیامانته، پیرپائولو لیستا، جوانی ترمینی، چیرو ویتال از ایتالیا و علیرضا سعادتمند، فیروزه اخلاقی، محمد هادی فدوی، شهرام کریمی، علیرضا کریم پور، سحر صالحی و امیر بختیار سنجابی از ایران برگزار می‌شود.

مدیر گالری خانه هنر تصریح کرد: اگرچه ایران و ایتالیا از نظر جغرافیایی فاصله زیادی دارند اما همواره بین این دو ملت از نظر فرهنگی و تاریخی ارتباط نزدیکی وجود داشته و دارد، هر دو ملت‌ها دارای سنتی دیرینه هستند که بیست قرن مظهر تمدن شرق و غرب بوده‌اند و به فرهنگ بشری غنا بخشیدند. 

مدیر گالری خانه هنر تصریح کرد: نمایشگاه دوره‌ای که توسط بنیاد «گاتروزو برای هنرهای تجسمی» با همکاری قطب موزه‌ای استان کمپانیا برگزار می‌شود، براساس پروژه‌ای است که مدتهای مدیدی روی آن کار شده و در «کوارتو پریوره» نتیجه کنکاش برخی هنرمندان ایرانی و ایتالیایی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

ملک درخصوص موضوع امسال این نمایشگاه گفت: تم امسال «ضمیر» به معنای تفکر و گذشته است که با «مضمون» به معنای کالبد و حال در رابطه قرار می‌گیرد. برآیند این نمایشگاه مطالعه در گذشته با زبان نقادانه اکنون است، فرصتی که رنج و دسترنج‌های دیروز دو ملت مورد بررسی تصویری و هنری قرار می‌گیرد.

وحید ملک، در خصوص آثار هنرمندان معاصر ایرانی این نمایشگاه گفت: در بخش ایرانی این نمایشگاه آنچه نظر بیننده را جلب می‌کند، رابطه فشرده با برخی رویکردهای هنر سنتی است به عنوان مثال نساجی کهن ایرانی که نشانه‌های تزئینی مکرر رنگ‌های ایرانی را در نقاشی‌ها بازتاب می‌داد، همچنین مینیاتور و خطاطی که از درون تصاویر برخی از آثار بیرون زده و خاطرات داستان‌های هزار و یک شب ایرانی که هنوز برای تاریخ دنیا گرانبهاست، در آثار این نمایشگاه جلوه‌گری دارند.

مدیر گالری خانه هنر از انتقال این نمایشگاه به ایران خبر داد و گفت: در راستای افزایش ارتباطات دو کشور،  پیش‌بینی شده که در سال آینده این نمایشگاه به ایران انتقال پیدا کند تا بتواند به روالی در راستای تبادل هنری و فکری هنرمندان بدل شود. در واقع ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در این نمایشگاه، نقش بیان هنری را به عنوان وسیله ای برای نزدیکی ملت‌ها برجسته کنیم.

کد N1763109

وبگردی