آفتاب

آی‌فون‌8 بدون حسگر اثر انگشت عرضه می‌شود

آی‌فون‌8 بدون حسگر اثر انگشت عرضه می‌شود

چند روزی بیشتر تا رونمایی آی‌فون 8 باقی نمانده است و بازار خبرهای این گوشی بالا گرفته است، در این بین وال‌‌استریت معتقد است آی‌فون 8 بدون ...

فارنت:چند روزی بیشتر تا رونمایی آی‌فون 8 باقی نمانده است و بازار خبرهای این گوشی بالا گرفته است، در این بین وال‌‌استریت معتقد است آی‌فون 8 بدون حسگر اثر انگشت عرضه خواهد شد. آی‌فون 8 تا چند روز دیگر رسما رونمایی می‌شود و انتظار تغییرات زیادی را در این گوشی پرطرفدار داریم، بر اساس ادعای وال‌استریت ظاهرا یکی از این تغییرات عدم حضور حسگر اثر انگشت یا همان تاچ‌آی‌دی در آی‌فون 8 است. موج استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند در سال 2013 بالا گرفت. اما این روزها صحبت‌هایی از جایگزین شدن تشخیص اثر انگشت با تشخیص چهره کاربر به گوش می‌رسد. در همین زمینه بلومبرگ تیر ماه امسال گزارشی منتشر کرد و خبر از استفاده اپل از فناوری تشخیص چهره برای مشخص کردن هویت کاربر در آی‌فون 8 داد. در همان زمان کارشناسان صنعت موبایل پیش‌بینی کردند که اپل در آی‌فون8 از حسگر تشخیص اثر انگشت در قسمت جلوی گوشی استفاده نخواهد کرد.

 

اکنون نیز وال‌ استریت مدعی است که کلا خبری از حسگر تشخیص اثر انگشت در آی‌فون 8 نخواهد بود. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال اپل در تعبیه کردن حسگر تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش آی‌فون 8 با مشکل روبه‌رو شده است. در نتیجه اپل مجبور شده کلا قید استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت را در آی‌فون 8 بزند و فرآیند تشخیص چهره را برای مشخص کردن هویت کاربر در آی‌فون 8 به‌کار گیرد. این موارد و همچنین مشکلی که اپل در تامین تولید پنل‌‌های OLED برای آی‌فون 8 دارد به احتمال زیاد باعث خواهد شد تا آی‌فون 8 در هفته‌های اول عرضه خود با کمبود موجودی روبه‌رو باشد.حتی شایع شده است که احتمال دارد آی‌فون 8 پس از رونمایی در بازه زمانی دیرتری راهی بازار شود. با این شرایط شاید پس از رونمایی آی‌فون 8، علاقه‌مندان این گوشی برای خرید آن مجبور شوند یکی، دو ماهی صبر پیشه کنند.

کد N1762987

وبگردی