آفتاب

باید فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را با زبان هنر به نسل‌های بعدی منتقل کنیم/ صداوسیما به اخلاق و فرهنگ، متعهد است

باید فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را با زبان هنر به نسل‌های بعدی منتقل کنیم/ صداوسیما به اخلاق و فرهنگ، متعهد است

رییس رسانه ملی گفت: در حالیکه نظام سرمایه‌داری با سوءاستفاده از ابزار رسانه برای تخریب فرهنگ و هویت تولید ثروت می‌کند اما رادیو و تلویزیون متعهد به اخلاق و فرهنگ است.

به گزارش ایلنا، علی عسکری که در حاشیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی مراکز در نشستی صمیمی با هنرمندان سخن می‌گفت، افزود: تولیدات به اصطلاح بازاری سرمایه‌داری به واقع تخریب هویت و فرهنگ ملت ایران را هدف گرفته است و باید به آن توجه کرد.

رییس رسانه ملی تصریح کرد: تولیدات اخلاقی و فرهنگ ساز ماموریت جدی رسانه ملی است و امیدواریم با همکاری شما اعضای خانواده صداوسیما اثرگذاری خوبی بر فرهنگ و اخلاق جامعه داشته باشیم.

وی جایگاه هنرمندان را در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و جذب مخاطبان بسیار حساس و خطیر برشمرد و گفت: هنرمندان با خلق جاذبه های هنری می توانند مخاطبان بیشتری را با تلویزیون همراه کنند.

علی عسکری اظهار کرد: هنرمند واقعی کسی است که با شناخت از فرهنگ ، متعهدانه و دلسوزانه با تولید آثار فاخر بر ذهن مخاطب اثرات عمیقی برجای گذارد و زمینه رشد و تعالی را فراهم می کند.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به کارکرد فرهنگ ساز رادیو و تلویزیون گفت : صداوسیما متعهد به اخلاق و فرهنگ است و باید فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را به عنوان میراثی گرانبها با زبان هنر به نسل های بعدی منتقل کند.

علی عسکری با اشاره به آمار ۳۰ درصدی مخاطبان رادیو تصریح کرد : خوشبختانه آمار مخاطبان این رسانه ماندگار در کردستان به ۴۷ درصد می رسد.

در ابتدای این جلسه هنرمندانی از جمله داریوش فرهنگ ، قطب الدین صادقی ، مرضیه برومند ، جلیل عندلیبی ، مریم شیرزاد ، منصور ضابطی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرهایشان پرداختند.

در این جلسه که جمعی از خانواده های سرداران شهید دفاع مقدس استان کردستان حضو داشتند فرزندان شهید کاوه و آبشناسان ضمن تشکر از هنرمندان به دلیل تولید آثار فاخر قدردانی کردند.

قطب‌الدین صادقی کارگردان و بازیگر ایجاد ارتباط با مردم و تولیدفرهنگ وهنررا از وظایف صداوسیما عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تولیدات در اختیار صداوسیماست باید به کیفیت آثار تولیدشده توجه ویژه شود و این مستلزم کمک همه جانبه صداوسیما از سوی دستگاه های مختلف فرهنگی است.

مرضیه برومند کارگردان سینما و تلویزوین هم با اشاره به ورود سرمایه داران به بازار عرصه  فرهنگ و آثار تخریبی فراوان آن ، نقش صداوسیما را بسیار ویژه عنوان کرد و گفت : من از شما به عنوان رییس سازمان صداوسیما می خواهم با قدرت وارد عرصه شوید وسلطه نظام بازار بر عرصه فرهنگ و هنر را بشکنید و ماهنرمندان قطعا در این مسیر با شما خواهیم بود.

جلیل عندلیبی آهنگساز کردستانی نیز گفت: موسیقی سالم نقش هوای تازه را برای مخاطب بازی می‌کند و باید رسانه ملی به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: باید هنرمندان در عرصه موسیقی و صداوسیما دست به دست هم دهند و جلوی موسیقی مبتذل را بگیرند و تولیدات فاخر موسیقی را به مخاطبان هدیه کنند.

همچنین، شیرزاد از صداپیشه‌های قدیمی رادیو و تلویزیون با اشاره به حساسیت کار در رسانه ملی گفت: می خواهم در اینجا انتقادی را به صورت صریح مطرح کنم و آن اینکه چرا کسانی که در رسانه ملی دلسوزانه کار می‌کنند کمتر مورد توجه قرار می گیرند در صورتی که باید به آنها توجه ویژه شود.

رییس رسانه ملی این انتقاد خانم شیرزاد را سخن طلایی عنوان و اظهار کرد: اگر به این سخن توجه ویژه شود بسیاری از مشکلات ما در عرصه رسانه حل می شود.

بیژن ذوالفقار نسب از پیشکسوتان ورزش کردستان در سخنانی خواستار توجه جدی تر به قهرمانان ورزش کردستان شد و گفت: ظرفیت های عظیمی در این استان در عرصه ورزش وجود دارد که می وتان از آن‌ها بسیار بهتر استفاده کرد.

ثابتی در ارتباط با اهمیت موسیقی با مردم گفت : باید از موسیقی به عنوان پل ارتباطی با مردم خیلی بهتر استفاده شود.

دختر شهید کاوه از شهدای برجسته استان کردستان نیز با تشکر از تلاش های صداوسیما و هنرمندان در دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: از شما هنرمندان تقاضا می کنم همچنانکه به مقوله فرهنگ حساس هستید و ارزش های انقلاب که خون های زیادی برای آن ریخته شده است همواره توجه داشته باشید.

پسر شهید آبشناسان هم با تشکر از رسانه ملی از تولید سریالی درباره شهید آبشناسان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از صداوسیما به دلیل این توجه تشکر می کنم و امیدوارم برای دیگرشهدای عرصه دفاع مقدس نیز چنین کارهای صورت بگیرد.

کد N1762960

وبگردی