آفتاب

لیبرمن: اجازه ایجاد "کریدور شیعی" از تهران به دمشق را نمی‌دهیم

لیبرمن: اجازه ایجاد "کریدور شیعی" از تهران به دمشق را نمی‌دهیم

ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اولین موضع رسمی در خصوص بمباران مقر نظامی ارتش سوریه در شهر مصیاف در حومه استان حماه در هشداری به سوریه و ایران اظهار داشت: اسرائیل هر آنچه لازم باشد برای ممانعت از ایجاد کریدور شیعی از تهران تا دمشق انجام می‌دهد.

 

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در عین حال اعلام دمشق مبنی بر حمله هوایی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه را نه رد و نه تکذیب کرد.

لیبرمن در اظهاراتی تاکید کرد: ما مصمم هستیم مانع از این شویم که دشمنانمان بخواهند امنیت شهروندان اسرائیلی را از بین ببرند یا آزار و اذیتی به آنها برسانند.

وی گفت: هر روز انفجارهایی رخ می‌دهد و تعدادی در سوریه کشته می‌شوند. این وضعیت سوریه ارتباطی به ما ندارد اما ما به امنیت خود بها می‌دهیم و در جهت حفظ آن برمی‌آییم.

لیبرمن در گفت‌وگو با رادیو ۱۰۰ اف ام افزود: ما به دنبال ماجراجویی نظامی نیستیم اما مصمم هستیم مانع از حمله دشمنانمان یا حتی هر گونه تهدید آنها شویم.

وی به خطوط قرمز اسرائیل اشاره کرد و گفت: ما هر آنچه در توان داشته باشیم به کار می‌گیریم تا مانع از ایجاد کریدور شیعی از ایران به سوریه شویم!

وزیر جنگ اسرائیل ادامه داد: اسرائیل تمام احتمالات را در نظر می‌گیرد متاسفانه همه چیز در خاورمیانه قابل وقوع است لذا اسرائیل برای هر سناریویی آماده است.

روز گذشته ارتش سوریه اسرائیل را به هدف قرار دادن مواضعش و کشته شدن دو نیروی نظامی‌ خود متهم کرد.

همچنین هرتزل هالوی، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل روز پنجشنبه بدون اشاره به حمله جنگنده‌های اسرائیلی هشدار داد، منبع تهدیدات امنیتی خطرناک علیه اسرائیل گروه‌های مسلحی هستند که مورد حمایت ایران بوده و از سوی آن حمایت مالی می‌شوند.

وی افزود: ما با این تهدیدات چه نزدیک و چه دور برخورد می‌کنیم و همه دشمنان ما می‌دانند که ما اطلاعات دقیقی داریم وتوان مان بالاست.
52312

 

کد N1762606

وبگردی