آفتاب

احمد خاتمی: آنها که از فتنه‌گر تبری نمی‌جویند، دروغ می‎گویند که ارادتمند نظامند

احمد خاتمی: آنها که از فتنه‌گر تبری نمی‌جویند، دروغ می‎گویند که ارادتمند نظامند

انتخاب نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که مدعی‌ ارادت به نظام و رهبری هستند اما از فتنه‌گر تبری نجویند، دروغگویی بیش نیستند.

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در همایش امامت و ولایت در جمع مردم ملایر اظهار کرد: غدیر یک حادثه بزرگ و تاریخی در اسلام است که باید بزرگ و گرامی داشته شود.

وی با استناد به فرمایش امام راحل گفت: ایشان فرمودند غدیر منحصر به یک روز نیست غدیر باید بماند؛ نگاهمان باید به غدیر نگاه جریان‌ساز باشد.

وی تولی و تبری داشتن را از دیگر اصول جریان غدیر برشمرد و گفت: کسانی که با نظام و ولایت‌ هستند هرگز دروغ نمی‌گویند و از دشمن تبری می‌جویند. کسی که می‌گوید ارادتمند نظام و رهبری است و از فتنه‌گر بدش نیاید، دروغگویی بیش نیست.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز رهبری است، گفت: کسانی که ولایتمدارند همیشه در جریان غدیر بوده و اهل تولی و تبری جستن هستند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری افزود: یکی دیگر از شعبه‌های غدیری بودن مشروعیت حکومت را خدایی دیدن است که حکومت باید در خدمت مردم و برای مردم باشد. مسؤولان باید خدمتگزار مردم باشند. مشروعیت حکومت ما باید حکومت الهی باشد.

خاتمی هوشیاری در برابر دشمنان ولایت را از دیگر موارد جریان غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: از اول پیروزی انقلاب ولایت، دشمن داشته و هر روز کینه‌توزی‌های دشمن نیز بیشتر شده است، بنابراین همه ما باید مراقب باشیم.

27212

کد N1762479

وبگردی