آفتاب

پوتین: واشنگتن گستاخی می‌کند

پوتین: واشنگتن گستاخی می‌کند

ایرنا نوشت: رییس جمهوری روسیه با انتقاد جدی از نقض مقررات بین المللی توسط آمریکا از جمله اشغال عراق، کشتار مردم این کشور و بحران آفرینی جنگی در شبه جزیره کره، شیوه انجام اقدام های ضدروسی واشنگتن را نیز «گستاخی» خواند.

پوتین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن پایتخت چین که متن آن امروز (چهارشنبه) توسط کاخ کرملین انتشار یافت، با اشاره به اقدام آمریکا در تعطیلی سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و دو مرکز کنسولی در واشنگتن و نیویورک، گفت: تصمیم برای کاهش مراکز دیپلماتیک حق آمریکا است، اما مساله این است که با گستاخی اقدام می کنند.

وی در نشست خبری که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: مساله اصلی اینکه چنین اقدامی نکته مثبتی برای آمریکا محسوب نمی شود.
رییس جمهوری روسیه در باره احتمال مذاکرات بین مسکو و واشنگتن نیز گفت: با افرادی که استرالیا (Australia) را با اتریش (Austria) اشتباه می گیرند، چگونه می توان مذاکره کرد. هیچ کاری در این مورد نمی توان کرد. چنین دیده می شود این سطح فرهنگ سیاسی بخش معینی از نخبگان حاکم بر آمریکا است.

پوتین در باره اقدام های جنگ طلبانه آمریکا نیز اظهار کرد: در یادها مانده که صدام از تولید سلاح کشتار جمعی چشم پوشی کرد، اما با این جود به بهانه پیدا کردن جنگ افزار به عراق حمله کردند و حاکم وقت و خانواده اش را در جریان عملیات نظامی کشتند.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: بسیاری از مردم عراق کشته شدند و این کشور خسارات سنگینی متحمل شد و در زمان حاضر نیز وضعیت در کره شمالی تکرار می شود، آیا این کشور تحت فشار تحریم از سیاست های خود چشم می پوشد؟

پوتین همچنین در باره اظهارات ضدروسی برخی مقام های آمریکا اظهار کرد: احمقانه است که روسیه را همردیف کره شمالی قرار می دهند و سپس باز هم از مسکو می خواهند در تحریم ها علیه پیونگ یانگ مشارکت کند.

رییس جمهوری روسیه در پایان تاکید کرد: این اقدام ها را افرادی مرتکب می شوند که استرالیا را با اتریش اشتباه می گیرند، ولی به رییس جمهوری کشور خود (دونالد ترامپ) مراجعه می کنند تا از روسیه برای وارد کردن فشار تحریمی علیه کره شمالی کمک بگیرد.

52311

کد N1762063

وبگردی