آفتاب
محمد ابوالحسنی در گفتگو با مهر:

حذف یک عضو هیات مدیره صنف انیمیشن قانونی بود/ نداشتن صلاحیت

حذف یک عضو هیات مدیره صنف انیمیشن قانونی بود/ نداشتن صلاحیت

محمد ابوالحسنی رییس هیات رییسه صنف انیمیشن خانه سینما درباره اعتراض تعدادی از فعالان انیمیشن به حذف فاطمه حسینی شکیب عضو هیات مدیره صنف بیان کرد که این کار قانونی بود زیرا او صلاحیت نداشت.

محمد ابوالحسنی رییس هیات رییسه صنف انیمیشن خانه سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتراض تعدادی از فعالان انیمیشن به حذف فاطمه حسینی شکیب عضو هیات مدیره صنف گفت: انتخابات صنف ما ۹۵/۶/۱۷ در خانه سینما برگزار شد که پنج نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند. آقایان امیر سحرخیز، آقای معین صمدی، بهرام عظیمی، علی اسکویی و فاطمه حسینی شکیب از جمله این افراد بودند. همچنین روانبخش صادقی و علیرضا گلپایگانی اعضای علی البدل اول و دوم ما شدند. در همین راستا ابتدا وزارت کار به ما نامه ای زد که در آن عنوان شده بود باید صلاحیت این افراد را تایید کنیم. بر همین اساس هر چند از نظر ما هم فعالیت های آموزشی و پژوهشی جزو صنف ما محسوب می شد اما باید فعالیت های همه اعضا از جمله خانم شکیب را تایید می کردیم از سوی دیگر چند شکایت طرح شده بود مبنی بر اینکه خانم شکیب سابقه پنج سال تولید کار انیمیشن ندارد و فقط سابقه آموزشی دارد بنابراین نباید در صنف باشد.

وی افزود: وزارت کار نامه ای به ما زد و ما در پاسخ به آن نامه گفتیم که بحث آموزشی باید جزو صنف حساب شود و خانم شکیب هم می تواند عضو صنف ما باشد و ما صلاحیت او را تایید می کنیم اما وزارت کار اعلام کرد سابقه آموزشی در صنف انیمیشن پذیرفته نیست و افرادی می توانند عضو هیات مدیره صنف باشند که امرار معاش آنها از تولید انیمیشن باشد نه آموزش. بر همین اساس از ما خواستند که بگوییم کار خانم شکیب آموزشی است یا تولیدی.

ابوالحسنی عنوان کرد: ما نامه ای زدیم و در آن نامه عنوان کردیم که آن چهار نفر دیگر سابقه پنج سال تولید مستمر انیمیشن را دارند اما خانم شکیب فاقد پنج سال سابقه تولیدی است با این وجود سابقه پنج سال آموزش در حوزه انیمیشن را  دارد. با این نامه وزارت کار صلاحیت او را نپذیرفت و از هیات مدیره درخواست کرد که با ورود علی البدل اول تشکیل جلسه و تعیین سمت شود. در این مرحله آقای گلپایگانی مدیرعامل شرکت انیمیشن سازی حرکت کلیدی مدرکی را دال بر فعالیت خانم شکیب در شرکتش به وزارت کار ارایه داد و عنوان کرد که او پنج سال به عنوان مشاور فیلمنامه در پروژه های «پهلوانان» و «شجاعان» داشته است و بر اساس این مدرک وزارت کار به ما اعلام کرد که تشکیل جلسه و تعیین سمت کنیم.

رییس صنف انیمیشن عنوان کرد: در این مرحله سه نفر از اعضای ما یعنی آقای عظیمی، آقای اسکویی و آقای صادقی شفاها اعلام انصراف از ادامه راه کردند و ما هم جلسه ای در خانه سینما با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و آقای مووینی نماینده تام الاختیار ثبت تشکل ها و با حضور تمام اعضای هیات مدیره و هیات رییسه و مدیرعامل و بازرس آسیفا برگزار کردیم و دوستان نظرات خود را اعلام کردند. در همان جلسه تشکیکی در مدارک آقای گلپایگانی وجود داشت، ضمن اینکه ما یکسری توافقات کردیم از جمله اینکه اگر شکایتی توسط هیات رییسه مجمع وجود دارد شکایت ها بررسی شود و نظری که هیات رییسه می دهد برای همه فصل الخطاب باشد. دوم اینکه اگر مشکلی برای تشکیل صنف به وجود می آید از کانال آقای مووینی دنبال شود و سوم اینکه افراد خودشان به وزارت کار مراجعه نکنند و برای تشکیل صنف انیمیشن تنها از طریق آقای سحرخیز اقدام شود.

ابوالحسنی بیان کرد: از سوی دیگر ما شکایتی از سوی بهرام عظیمی دریافت کردیم مبنی بر صلاحیت نداشتن خانم شکیب. با توجه به نداشتن سابقه تولیدی خانم و با توجه به اینکه در آن مدارکی که از سوی علیرضا گلپایگانی ارایه شده بود تشکیک وجود داشت، شکایتی به هیات رییسه رسید، عصر همان روز هیات رییسه تشکیل جلسه داد و ما موضوع را بررسی کردیم. با توجه به اینکه مدارکی که برای سابقه تولید خانم شکیب ارایه شده بود برای ما محرز نبود و صلاحیت خانم شکیب تایید نشد. هرچند سابقه آموزشی او برای ما محترم است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امرار معاش خانم شکیب از طریق تولید انیمیشن نبود و از محل فعالیت های آموزشی او بود این موضوع به وزارت کار و خانه سینما اعلام شد و متعاقبا نامه ای به هیات مدیره رسید که در آن عنوان شده بود با حضور علی البدل اول که روانبخش صادقی بود جلسه هیات رییسه تشکیل و تعیین سمت شود تا ما مدارک  آن را به وزارت کار ارایه بدهیم که مراحل ثبت صنف انیمیشن انجام شود.

وی در پایان گفت: انتخابات اصولی دارد و خانم شکیب ای کاش آن مدارک را زودتر ارایه می دادند چون در آن صورت ما کارهای او را انجام می دادیم اما بعد از آنکه ۱۰ ماه از تشکیل صنف گذشت این مدارک را ارایه شد.

کد N1761999

وبگردی