آفتاب

کارگران معترض ستاره خلیج فارس راهی بندر عباس شدند

کارگران معترض ستاره خلیج فارس راهی بندر عباس شدند

کارگران معترض پالایشگاه ستاره خلیج فارس که سه روز قبل بابت پیگیری مطالبات صنفی خود در تهران حضور داشتند، ساعتی قبل با وعده پیگیری مشکلاتشان عازم بندرعباس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معترض پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وعده پیگیری مشکلاتشان عازم بندر عباس شدند.

این کارگران در این سه روز بابت خواسته‌های صنفی خود مقابل ساختمان مجلس، نهاد ریاست جمهوری و وزرات نفت حاضر شده و با برخی از مسئولان این نهادها ازجمله چند نفر از نمایند گان مجلس برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده دیدار گفتگو داشته‌اند و برهمین اساس وعده‌هایی هم به آنها داده شده است.

شمار این کارکنان معترض که در بخش بهره‌برداری پالایشگاه خیلج فارس مشغول به کارند؛ تا ۹۷ نفر برآورد می‌شود. آنها می‌گویند با وجود قبولی در آزمون تبدیل وضعیت استخدامی، مدیریت جدید پالایشگاه قصد دارد تا مسئولیت آنها را به شرکت‌های پیمانکاری بازگرداند.

آنها که نگرانند در نتیجه تبدیل وضعیت استخدامی از مزایای مزدی و شغلی آنها کاسته شود، گفتند: به دلیل مخالفت با برنامه‌های مدیریت از حضور در محل کارمان منع شده‌ایم که نتیجه آن برگزاری چند نوبت تجمع مقابل ساختمان پالایشگاهو استانداریاستان هرمزگان بوده است.

این کارکنان که در میان آنها افراد غیربومی هم وجود دارد، می‌گویند: بعد از قبولی در آزمون ورودی پالایشگاه، برای کار راهی و ساکن بندرعباس شده‌ایم و در این شرایط دیگر امکان بازگشت به مناطقی که پیش از این ساکن آن بودیم وجود ندارد.

این اظهارات در حالی است که تاکنون مسئولان پالایشگاه ستاره خلیج فارس اعلام کرده‌اند موضوع اخراج و تعدیل درمیان نیست و کارگران مورد نظر قرار است برای شرکت در یک دوره مهارت آموزی معرفی شوند و بعد از خاتمه به کار سابق خود بازخواهند گشت.

کد N1761962

وبگردی