آفتاب

کارگاه آموزشی بیمه بیکاری کارکنان اداره کار استان تهران برگزار شد

کارگاه آموزشی بیمه بیکاری کارکنان اداره کار استان تهران برگزار شد

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بایستی دقت ما بر این باشد تا در مبحث برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا قطع مقرری بیمه بیکاری متقاضیان ضمن دقت نظر در استحقاق متقاضیان و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از افراد حقی ضایع نگردد.

به گزارش ایلنا، «کریم یاوری» مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگاه آموزشی یک روزه در استان تهران گفت: بایستی دقت ما بر این باشد تا در مبحث برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا قطع مقرری بیمه بیکاری متقاضیان ضمن دقت نظر در استحقاق متقاضیان و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از افراد حقی ضایع نگردد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان تهران، رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های مشکل‌دار این استان در اولویت کاری بوده که بایستی مشکلات آنان دراسرع وقت از طریق کمیسیون‌های مرتبط و همچنین با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها مربوطه حل و فصل شود، تا از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری به عمل آمده و منابع صندوق بیمه بیکاری برای آیندگان ذخیره گردد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادارات اجرایی را خط مقدم ستاد دانسته و گفت: اداره کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان تهران در بحث حل و فصل مشکلات بنگاه‌های مشکل دار در رتبه اول کشور قرار دارد و این استان با کمترین تجمعات کارگری روبرو بوده که این نشان از زحمات بیدریغ همکاران در بخش ستاد بحران و حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار استان تهران است.

یاوری اظهار داشت: به منظور صیانت از نیروی کار و حمایت از پایداری تولید و بنگاه‌های اقتصادی چتر حمایتی بیمه بیکاری با گسترش دامنه پوشش برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می‌شوند با رویکرد اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران در برزخ بیکاری به جدیت پیگیری شده که در این رابطه نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

وی افزود: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های جدید و منطبق با تکنولوژی و فناوری‌های نوین و همچنین بازآموزی مهارت آنان لازمه توانمندسازی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری است.

این مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مشکلات بنگاه‌های اقتصادی ضرورت توجه ویژه مدیران و کارفرمایان برای حل این معضلات را می‌طلبد، گفت: می‌بایستی مشکلات برون کارگاهی همانند رکود، تحریم‌ها، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا ، مطالبات از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و... از طریق اتخاذ سیاست‌های منطقی و اصولی و قانونی توسط دولت رفع گردیده و در راستای به حداقل رساندن این معضلات اقدام عاجل به عمل آید و کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران را از این طریق مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور مدت زمان رسیدگی و بررسی مشکلات و چالش‌های واحدهای مشکل‌دار کاهش یافته است.

برنامه‌های این کارگاه آموزشی، شامل ارائه پاور پوینت تخصصی تدوین شده به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه موضوع کارگاه آموزشی به منظور بررسی راهکارهای تسریع در فرآیند اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و استفاده از ابزار توسعه‌ای ازجمله افزایش توان مهارت فنی و حرفه‌ای مقرری بگیران منطبق با نیازهای شغلی بازار کار و استفاده از پتانسیل بخش تعاون جهت افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری ارائه شد و در بخش پایانی؛ کریمی از اساتید دیوان عدالت اداری نقطه نظرات خود را در حوزه بیمه بیکاری بیان داشته و با حاضرین به گفتگو پرداخته و به سوالات آنان پاسخ داد.

کد N1761915

وبگردی