آفتاب
گزارش

مطالبه ۲۵ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی خوزستان

مطالبه ۲۵ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی خوزستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: دستگاه‌های دولتی استان ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبه و در مقابل ۶۱ هزار و ۲۸۰میلیارد تومان ...

دنیای اقتصاد– اهواز– محمد علاف‌پور:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: دستگاه‌های دولتی استان ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبه و در مقابل ۶۱ هزار و ۲۸۰میلیارد تومان هم بدهی و تعهد دارند. مسعود صدری اظهار کرد: کارنامه ما مثل آینه‌ای است که فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی در آن منعکس می‌شود و اگر رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب می‌کنیم ناشی از تعامل خوب با سایر اداره‌ها است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: ۶ طرح برای اقتصاد و دارایی در بخش اقتصاد مقاومتی تعریف شده که یکی از آنها به امور مالیاتی به عنوان طرح جامع مالیاتی که از گذشته در رأس اجرا بوده است، اختصاص دارد.صدری اظهار کرد: دیگر طرح‌ها نیز در حوزه بهبود کسب‌وکار و همچنین هماهنگ‌کننده برای ایجاد و استقرار پنجره واحد خدمات شهری است.

 

فعالیت پنجره واحد شهری

وی ادامه داد: با فعالیت پنجره واحد خدمات شهری در مدت ۱۰ روز باید جواب استعلام‌ها اعلام شود که این پنجره قطعا در ارتقای سرمایه‌گذاری‌ها موثر است. وظیفه هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌دهنده به مردم در پنجره واحد برعهده ما است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری اقتصاد ایران نیز یک طرح مطالعاتی است که سهم هر استان مشخص شده را نیز در دستور کار داریم. صدری با بیان اینکه استقرار خزانه‌داری الکترونیک از طرح‌های اقتصاد و دارایی است، ادامه داد: مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولتی برای پشتوانه انتشار اوراق، استقرار نظام جامع مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت نیز از دیگر طرح‌های ما است.

 

خرید درون استانی

وی یادآور شد: خرید کالا و خدمات درون استان و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل است.در طرح استقرار خزانه‌داری الکترونیک همه طرح‌های اجرایی طبقه‌بندی شده‌اند؛ در این طرح بانک عامل نداریم و همه دستگاه‌های استفاده کننده از بودجه عمومی دارای یک حساب در بانک مرکزی شده و دیگر شاهد رسوب منابع در هیچ بانکی نخواهیم بود.صدری تصریح کرد: شرکت‌های دولتی (ملی حفاری، نفت و...) و دانشگاه‌ها به‌منظور اجرای طرح استقرار خزانه‌داری الکترونیک در بانک مرکزی دارای حساب در بانک مرکزی شده‌اند؛ اجرای این طرح باعث کاهش سطح حساب‌های دولتی می‌شود.وی خبر داد: تعداد 4851 چک دستگاه‌های دولتی در سال ۹۴ و در پنج ماه امسال ۳۵۸ صادر شده که این از نتایج خوب خزانه‌داری الکترونیک است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان اینکه در طرح فوق هر وجهی جابه‌جا شود برای ما قابل رصد کردن است، ادامه داد: اداره کل ما قبلا در خزانه ۱۳۳ نوع حساب برای پرداختی‌های مختلف و اعتبارات هزینه داشت که اکنون به 7حساب کاهش پیدا کرده است.صدری اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان از بودجه دستگاه‌های اجرایی را در قالب اوراق خزانه پرداخت کردیم.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پرداخت اوراق تسویه در استان خوزستان داشتیم.صدری گفت: مولد کردن دارایی‌های دولت یکی دیگر از مباحثی است که تا قبل از طرح اقتصاد مقاومتی دارایی‌های دولت به‌ویژه غیرمنقول احصا نشده بود؛ از این رو بر اساس قانون و بودجه برنامه ششم سیستم سامانه سادا تعریف شد تا همه اموال دولتی در آن به ثبت برسد.

وی یادآور شد: در کل کشور مشخصات ۳۴۳ هزار و ۲۳۱سند در سامانه سادا به ثبت رسیده و درصد تکمیل در میانگین کشوری ۴۶ درصد و در استان ۱۶ هزار و ۱۰۲ مورد ثبت شده که میانگین درصد تکمیل آن ۵۷ درصد است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: برگزاری ۱۳کارگاه آموزشی، تشکیل جلسه با مدیران، مکاتبات، بازرسی و رصد متعدد را به‌منظور اجرای هرچه بهتر ثبت سامانه سادا در خوزستان انجام شده است؛ البته اکنون ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم. صدری خبر داد: در سال ۹۳ تعداد 4651 فقره از املاک دستگاه‌های دولتی خوزستان سنددار بودند که اکنون به ۸ هزار و ۱۶۵ سند رسیده است.وی افزود: در اصل ۴۴ واگذاری تصدیگری‌ها را داریم؛ یکی از مهم‌ترین تصدیگری دستگاه‌های دولتی خودروهای واحد نقلیه بود که با وجود واگذاری ۱۲ هزار و ۲۴۷ خودرو در دستگاه‌های اجرایی خوزستان وجود داشت که هزینه‌های جانبی و جاری دولت را هم ایجاد می‌کرد ولی با پیگیری‌های انجام شده این تعداد را به 8945 کاهش دادیم.

 

سختگیری برای خرید خودروی دولتی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: برای صدور مجوز خرید خودرو نهایت سختگیری را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعمال کردیم تا کمترین خرید خودرو را در اداره‌ها داشته باشیم. همچنین تا سال ۹۳ بر اساس آخرین آمار 1860 خودروی پلاک سفید در دستگاه‌های دولتی داشتیم که در سال جاری به ۱۲۶ مورد کاهش پیدا کرد.وی درباره خریدهای داخل استان گفت: 5472 میلیارد تومان معامله در قالب خرید کالا و خدمات در سال ۹۳ بود که به ۳۹ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در مرداد سال جاری رسیده است.

کد N1761703

وبگردی