آفتاب

فرانسه به پهپادهای مسلح مجهز می‌شود

فرانسه به پهپادهای مسلح مجهز می‌شود

ایرنا نوشت: وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد کشورش به زودی به پهپادهای مسلح مجهز خواهد شد که علاوه بر قابلیت شناسایی، قابلیت جنگی نیز دارا باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'فلوراس پارلی' گفت: بدین ترتیب می توان گفت که فرانسه به باشگاه دارندگان پهپادهای مسلح می پیوندد.

وزیر دفاع فرانسه که امروز در جمع نظامیان و نمایندگان پارلمان این کشور در دانشگاه تابستانی دفاعی در شهر تولون سخنرانی می کرد، گفت: « تصمیم گرفته ایم که فرایند تسلیح پهپادهای اطلاعاتی، شناسایی و نظارتی خود را آغاز کنیم. در میان مدت ، پهپاد آینده اروپا که ما با همکاری آلمان، ایتالیا و اسپانیا در حال مطالعه روی ساخت آن هستیم، علاوه بر قابلیت شناسایی، به سلاح نیز مجهز خواهند شد.

پارلی در ادامه افزود: بسیاری از افراد نگران پهپادهای مسلح هستند. باید به آنها یادآوری کنم که پهپادهای مسلح، ربات‌های مرگبار نیستند و براساس قوانین موجود درخصوص تسلیحات، مورد استفاده قرار می گیرند. تصمیم فرانسه مبنی بر در اختیار گرفتن پهپهادهای مسلح، بدون شک تغییری در قوانین استفاده از قدرت و حقوق مناقشات مسلحانه ایجاد نخواهد کرد. قوانین مربوط به استفاده از پهپادهای مسلح، همان قوانینی است که پیشتر اجرایی می شد.

وزیر دفاع فرانسه گفت: در مرحله نخست، این تصمیم شامل پهپادهای آمریکایی 'ریپر' می شود که چند سال پیش از آمریکا خریداری کردیم. این پهپادها به تسلیحات هدایت شونده دقیق مجهز خواهند شد.

هم اکنون فرانسه شش فروند پهپاد از نوع 'ریپر' در اختیار دارد که پنج فروند از آنها برای عملیات شناسایی افراط گراها در منطقه ساحل آفریقا در نیجر و یک فروند نیز در شهر کنیاک در جنوب غربی فرانسه مستقر است.
آمریکا و اسرائیل و پس از آنها انگلیس از پیشگامان عرصه ساخت پهپادهای مسلح هستند.

52311

کد N1761573

وبگردی