آفتاب

دانش‌آموزان هرمزگانی کمربند ایمنی نبسته بودند

دانش‌آموزان هرمزگانی کمربند ایمنی نبسته بودند

وزیر آموزش و پرورش در نشست روسای ادارات و مدیران روابط‌عمومی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه‌ دانش‌آموزان یاد نگرفتند از خود محافظت کنند، گفت: اگر دانش‌آموزان حادثه داراب کمربند خود را بسته بودند، شاید هیچ‌کس جان خود را از دست نمی‌داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی بطحایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تسلیت مجدد برای حادثه دانش آموزان هرمزگانی گفت: با تمهیداتی که در نظر داریم، امیدواریم از این دست حوادث در آینده پیش نیاید آموزش و پرورش جز منحصربفرد دستگاه های کشور از نظر وسعت جامعه مخاطبین و ذی‌نفعان است گستردگی جامعه ذینفعان در آموزش و پرورش مشابه دیگری در دستگاه‌های دیگر ندارد.

او ادامه داد: همین مساله موجب زیاد شدن توقعات از سوی مخاطبان و همچنین اثرگذاری زیادی در لایه‌های مختلف جامعه بر اساس تصمیم‌گیری‌های کوچک ما می شود بنابراین اولین دلیل اهمیت روابط عمومی گستردگی جامعه ذینفعان آموزش و پروش است زیرا آنها کسانی هستند که از تصمیم‌های ما متاثر می‌شوند.

بطحایی افزود: کوچکترین تصمیم دربرنامه‌های آموزش و پرورش میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد همچنین همه این افراد درباره این تصمیمات اظهار نظر می‌کنند. همه این موارد اهمیت روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را نسبت به سایر دستگاه ها نشان می‌دهد و می‌توان گفت یکی از نقطه ضعف‌هایمان در این سال‌ها همین مساله است. البته موارد گوناگونی از سوی مدیران روابط عمومی نقد شده که در آینده بررسی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت رسانه در دنیای امروز گفت: در کوتاهترین زمان ممکن حجم بسیار وسیعی از اطلاعات به کل دنیا مخابره می‌شود که این مساله سرعت عملکرد ما را چه مثبت و چه منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین ما نیاز به روابط عمومی چالاک داریم و مدل‌های سنتی دیگر جوابگو نیست.

دانش‌آموزان یاد نگرفتند چگونه از خود محافظت کنند

او با تاکید بر اینکه بستر الکترونیکی تا اواخر مهر برای روابط عمومی‌های آموزش و پرورش ایجاد می‌شود، گفت: برای بروز رسانی روابط عمومی در حال راه‌اندازی و استفاده از کانال‌های ارتباطی جدید هستیم امروز موفقیت و ناکامی بسیاری از سازمان‌ها در گرو یک روابط عمومی هوشمند، چابک و علمی است.

بطحایی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای گفت: در حال حاضر اگر کسی سواد رسانه‌ای نداشته باشد یک فرد منزوی خواهد بود یکی از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش فراتر از سواد رسانه‌ای چیزی به نام معرفت رسانه‌ای است. هجمه‌ های رسانه‌ای امروز با هدف آسیب رساندن به فرهنگ است بنابراین برای دانش آموزان غیر از سواد رسانه‌ای نیاز به معرفت رسانه‌ای نیز داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: می‌توان گفت ما امروز در توسعه سواد رسانه‌ای پیشرفت خوبی داشتیم اما فرزندان ما نمی‌توانند خودشان را در برابر هجمه‌های فضای رسانه محافظت کنند و آ‌موزش و پرورش باید آنها را در برابر این هجوم که فرهنگ و تمدن جامعه را هدف قرار داده محافظت کنند.

او با بیان اینکه در حادثه داراب نیز دانش آموزان ما یاد نگرفته بودند چگونه از خودشان در برابر خطرات  محافظت کنند افزود: این مسئله امروز نیز در مجلس مطرح شد که اگر دانش‌آموزان هرمزگانی کمربند ایمنی‌شان را بسته بودند آسیب‌ها به حداقل می رسید و شاید شاهد فوت هیچ کس نبودیم.

بطحایی افزود: متاسفانه ما به دانش آموزان یاد ندادیم چگونه از نظر فیزیکی و فکری از خود مراقبت کنند بنابراین معرفت رسانه‌ای باید در کنار سواد رسانه‌ای تقویت شود و ما به فرزندانمان یاد بدهیم چطور در مواجه با خطرات مختلف محافظ خود باشند.

کد N1761512

وبگردی