آفتاب

تجمع کارگران قراردادی و بازنشسته کارخانه پارسیلون مقابل اداره کل کار

تجمع کارگران قراردادی و بازنشسته کارخانه پارسیلون مقابل اداره کل کار

روز گذشته، شماری از کارگران قراردادی و بازنشسته نساجی پارسیلون خرم آباد در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت مطالبات مزدی و سنواتی خود مقابل ساختمان اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته (دوشنبه ۱۳ شهریور ماه) شماری از کارگران قراردادی کارخانه پارسیلون خرم آباد در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت مطالبات مزدی و سنواتی خود مقابل ساختمان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تجمع کردند.

در این زمینه یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: بیش از یک سال و نیم است که کارخانه پارسیلون تعطیل اعلام شده و کارگران قرارداد‌ی که از زمان تعطیلی کارخانه تاکنون بیکار شده‌اند، وضعیت شغلی مشخصی ندارند و مطالبات مزدی خودرا دریافت نکرده‌اند.

او تصریح کرد: در میان من و همکارانم افرادی هستند که سابقه کاری آنها تا ۱۵ سال هم می‌رسد و در تمامی این سالها ترس از بیکاری همیشه همراهمان بوده است.

به نقل از کارگران بازنشسته این واحد نساجی که تعداد آنها به حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر می‌رسد، گفته می‌شود؛ این کارگران از حدود دو سال پیش که کارخانه تعطیل شده است، بازنشسته شده‌اند اما در این فاصله هنوز سنوات بازنشستگی  خود را دریافت نکرده‌اند.

از قرار معلوم این واحد تولیدی حدود ۱۲۰ کارگر رسمی نیز دارد که میزان مطالبات معوقه آنها از بدو تعطیلی کارخانه تا امروز به حداقل ۳۰ ماه رسیده است.

کارگران رسمی که دارای سوابق بالای ۲۰ سال هستند، می‌گویند در صورتی که کارفرمای جدید بتواند مطالبات معوقه بیمه‌ای آنها را پرداخت کند امکان بازنشسته شدن پیدا می‌کنند.

به گفته آنها در حال حاضر مالکیت این واحد نساجی بابت دیون معوقه به چند بانک و سازمان طلبکار واگذار شده و مدیریت آن برعهده شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند محول شده است.

در این رابطه علی آشتاب (مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان) گفت: کارگران کارخانه نساجی پارسیلون شامل کارگران رسمی، قراردادی و بازنشسته می‌شوند و هر گروه از این کارگران مطالبات آنها متفاوت است.

او با بیان اینکه اینکه هم اکنون مدیریت این واحد نساجی به شرکت آتیه دماوند محول شده است و این شرکت مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده گرفته است، افزود: در آخرین  پیگیری‌هایی که از مدیران این شرکت انجام داده‌ایم وعده پرداخت مطالبات کارگران رسمی و قراردادی را  حداکثر تا یک هفته آینده دادند.

او در ادامه گفت: در حال حاضر کارشناسان شرکت آتیه دماوند در حال حسابرسی و برسی مطالبات معوقه کارگران شاغل و بازنشسته پارسیلون هستند که به  محض نهایی شدن رقم مطالبات پرداخت خواهد شد.

آشتاب در بخش دیگری از سخنان خوددرباره ازسرگری فعالیت کارخانه پارسیلو ن نیز گفت: هم‌اکنون یک تیم کارشناسی در این واحد مستقر و مشغول مطالعه است تا حداقل بخشی از این کارخانه فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرد ضمن آنکه طرح توجیهی جدیدی مالکان جدید کارخانه در دست دارند.

کد N1761357

وبگردی