آفتاب

پرداخت ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی/ توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای ایران است

پرداخت ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی/ توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای ایران است

سخنگوی دولت گفت: ما تاکنون به ۲۵ هزار و ۵۱۸ بنگاه اقتصادی ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اشاره به اینکه انتظارات و توقعات از برجام متفاوت است، گفت: در سال جاری توانستیم ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری قابل توجهی در میادین نفتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: قرارداد توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای جمهوری اسلامی است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: قراردادهایی در حوزه آبرسانی و درمانی انجام گرفت. برای بیمارستان ۷۲۰ تخت‌خوابی تبریز اعتباری ۲۰۳ میلیون یورو، بیمارستان ۱۳۷۴ تختخوابی نمازی شیراز ۴۰۶ میلیون یورو و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی شهید رجایی تهران ۴۱۵ یورو سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی در ادامه توضیح داد: ۳ نوع بیمارستان داریم که عبارتند از دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی که بیمارستان‌های نیمه خصوصی یا همان مشارکتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو به کار خودشان ادامه می‌دهند.

نوبخت ادامه داد: در بهمن سال گذشته رئیس‌جمهور چند بار به استان خوزستان سفر کردند (این استان عضو آسیب دیده جمهوری اسلامی ایران است) که دستور دادند مشکل آب و ریز گردها حل شود، طبق دستور رئیس‌جمهور مقرر شد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و هزار و ۵۰۰ میلیارد برای برق اعتبار اختصاص دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با بیان این که برای تامین این اعتبارات ما به صندوق توسعه ملی نیاز داشتیم، عنوان کرد: در جلسه دیروز ستاد اقتصادی ۲۰۰ میلیون و ۱۴۰ هزار یورو اعتبار با کمک بانک‌های اروپایی اختصاص دادیم. هفته آینده نیز  طرح آب رسانی به آبادان و دشت ایزه خواهیم داشت.

نوبخت در خصوص خرید گندم از گندم‌کاران گفت: ۸ هزار و ۸۳۴ تن گندم به ارزش یازده هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان خریداری شد که تاکنون ۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۳ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان مانده است.

وی درباره اختصاص اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: ما تاکنون به ۲۵ هزار و ۵۱۸ بنگاه اقتصادی ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده‌ایم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سه ماه امسال ۹۲۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند که ما برای ۷۵۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است و تعداد ۲۱۳ هزار نفر بی‌شغل ماندند.

ادامه دارد...

کد N1761272

وبگردی