آفتاب
بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

برگزاری مراسم ترحیم ابراهیم یزدی/ کشته شدن ۲ کوله‌بر در بانه/ تشریح دلیل غیبت اصولگرایان در جلسات خانه احزاب/ دستور ورود دادستان کل کشور به موضوع حوادث جاده‌ای

برگزاری مراسم ترحیم ابراهیم یزدی/ کشته شدن ۲ کوله‌بر در بانه/ تشریح دلیل غیبت اصولگرایان در جلسات خانه احزاب/ دستور ورود دادستان کل کشور به موضوع حوادث جاده‌ای

برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت در تاریخ ۱۶ شهریور، تشریح دلیل غیبت اصولگرایان در جلسات خانه احزاب، کشته شدن ۲ کوله‌بر در پی تیراندازی هنگ مرزی در بازار بانه، ورود کمپانی‌ هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی به ایران در پسابرجام و دستور ورود دادستان کل کشور به موضوع حوادث جاده‌ای از مهم‌ترین اخبار امروز سرویس سیاسی ایلنا بود.

به گزارش‌ایلنا، مهم‌ترین اخبار یکشنبه ۱۳ شهریور به شرح زیر است: 

***کنگره حزب اتحاد ملت ۱۶ شهریور برگزار می‌شود

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره برزگراری حزب متبوعش گفت: روز پنجشنبه ۱۶ شهریور از ساعت ۸ صبح کنگره حزب اتحاد ملت ایران برگزار خواهد شد.

***وزرا، معاونان و مشاوران خود را از سایر اقوام و مذاهب انتخاب کنند

رئیس ستاد انتخابات روحانی در استان کردستان گفت: حداقل انتظار این است که وزرا معاونان و مشاوران خود را از سایر اقوام و مذاهب انتخاب کنند.

***جبهه مردمی مشکل ساختاری دارد/ قبول نمی‌کنیم که برخی خود را برادر بزرگتر بدانند/ تشریح دلیل غیبت اصولگرایان در جلسات خانه احزاب

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه جبهه پیروان همیشه منادی وحدت و انسجام اصولگرایان بوده است و به همین دلیل جمنا را مورد حمایت و تقویت خود قرار داد، گفت: آسیب‌شناسی شروع شده که اگر طرح‌ها و تشکیلاتی مانند جمنا به فعالیت پرداخت، همه تشکل‌های اصولگرا را تحت پوشش قرار دهد نه اینکه برخی پیش فعال باشند و یا بعضی خود را برادر بزرگتر بداند، این را هرگز قبول نمی‌کنیم.

***دیدار فرمانده کل سپاه با وزیر دفاع/ تاکید بر ظرفیت‌سازی دفاعی روزآمد

سرلشکر جعفری و امیر سرتیپ حاتمی در دیداری به تبادل نظر پیرامون مسائل دفاعی کشور و همکاری‌های متقابل سپاه و وزارت دفاع پرداختند.

***مراسم ترحیم ابراهیم یزدی برگزار شد

مراسم نکوداشت ابراهیم یزدی دقایقی پیش در مسجد جامع شهرک غرب آغاز شد.

***ظرفیت داشته باشیم که زیر چتر انقلاب، اختلاف‌ها را بپذیریم

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ابراهیم یزدی و چمران به دنبال غرس نهالی بودند که امروز با خون حججی‌ها آبیاری می‌شود.

***بحران هویتی و مشکلات رفاهی یک میلیون و ۱۰۰هزار کودک فاقد شناسنامه

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت لایحه «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» در دولت، بر تلاش مجلس برای ساماندهی حدود یک میلیون و یکصد هزار کودک فاقد شناسنامه تاکید کرد و با اشاره به برخی مشکلات تصویب این لایحه، گفت که بحران هویتی و مشکلات رفاهی از جمله معضلات پیش‌روی افراد است.

***دیوان محاسبات ادعای مختومه شدن پرونده حقوق‌های نجومی را تکذیب کرد

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فرآیند قانونی رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی انجام شده و ادامه دارد.

***کشته شدن ۲ کوله‌بر در پی تیراندازی هنگ مرزی در بازار بانه

نماینده بانه و سقز با اشاره به تیراندازی به ۲ کوله‌بر بانه‌ای در منطقه بازار این شهرستان توسط هنگ مرزی، بر لزوم پیگیری دقیق‌ و کارشناسی موضوع تا دستیابی به نتیجه نهایی تاکید کرد.

***بررسی حادثه تصادف اتوبوس دختران هرمزگانی با حضور وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی حادثه تصادف اتوبوس دختران هرمزگانی در جلسه فردا این کمیسیون خبر داد.

***مغز متفکر حمله به عراق، دست به دامن اطلاعات محرمانه علیه ایران شده است

روزنامه هافینگتون پست آمریکا در گزارشی با عنوان «بولتون به دنبال ایجاد یک جنگ فرقه‌ای در خاورمیانه است» نوشت: آمریکا به جای باقی گذاشتن میراثی از کشته‌ها و جنگ‌ها، باید به توافق هسته‌ای احترام بگذارد و به اصول دیپلماسی با خاورمیانه پایبند باشد.

***هلند از برجام حمایت می‌کند/ توافق هسته‌ای، بهترین توافق قابل حصول بود

وزیر امور خارجه هلند با اعلام حمایت کشورش از برجام تاکید کرد: توافق هسته‌ای، بهترین توافق قابل حصول با توجه به شرایط موجود بوده است.

***ورود کمپانی‌ هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی به ایران در پسابرجام

رویترز در گزارشی به ورود یک کمپانی هتل زنجیره‌ای بریتانیایی به ایران و تلاش برای بازگشایی شعب در این کشور اشاره کرده و نوشت: ایران سی‌وسومین کشور از لحاظ صنعت توریسم در دنیاست و دولت امیدوار است در سال ۲۰۲۵ موفق به جذب ۲۰ میلیون توریست شود.

***طرح بیمه سلامت، بزرگترین دستاورد داخلی دولت روحانی

روزنامه بریتانیایی گاردین، بیمه سلامت دولت روحانی را به اختصار روحانی کِر نامید و آن را موفقیت رییس‌جمهور ایران در حوزه سیاست داخلی خواند و تجارب و بازخورد طرح بیمه سلامت را از نظر برخی ایرانیان منتشر کرد.

***هیات ایرانی ویزای سفر به ریاض را دریافت کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هدف اصلی سفر هیات‌های دیپلماتیک ایران و عربستان به پایتخت‌های یکدیگر بازدید از اماکن دیپلماتیک یکدیگر بود. بیش از یک ماه پیش هیات عربستان ویزای خود را دریافت کرد. هیات ایرانی نیز امروز ویزای خود را در اختیار دارد.

***رایزنی ظریف با وزرای خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی در خصوص وضعیت مسلمانان میانمار

رئیس دستگاه دیپلماسی با وزرای امور خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی در خصوص وضعیت مسلمانان میانمار تلفنی گفت‌وگو کرد.

[span]***ابقای حسام‌الدین آشنا به عنوان نماینده رییس‌جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور ابقا شد.

***خط اعتباری کشورها برای ایران گشوده شده است

جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه ) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

***کاتوزیان هرگز مقابل کسی سر تعظیم فرود نیاورد

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: دکتر کاتوزیان هرگز مقابل کسی سر تعظیم فرود نیاورد. ایشان برای استادان خود احترام فوق‌العاده قائل بود اما برای شخص دیگری کرنش نمی‌کرد.

 

***کاتوزیان حد آزادی را می‌شناخت/ پرهیز از پیمودن راه افراط

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دکتر کاتوزیان در عین اینکه به آزادی بیان و آزادی بسیار ارزش می‌داد اما حد آن را می‌شناخت، تاکید کرد: ایشان نه تنها در اینجا بلکه در خیلی جاهای دیگر هم تبیین می‌کند که آزادی اراده حدی دارد

***رخنه بعد از درگذشت کاتوزیان هرگز پر نمی‌شود

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه دانشگاه‌ها از منفعت علم دکتر ناصر کاتوزیان محروم شدند اما منفعت ایشان عام شد، تاکید کرد: بعد رفتن کاتوزیان رخنه‌ای پدید آمد که هرگز پر نمی‌شود.

***دستور ورود دادستان کل کشور به موضوع حوادث جاده‌ای

رئیس قوه قضاییه، با تأکید بر لزوم کاهش عوامل مربوط به خطاهای انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد که به همراه وزرای مربوطه به موضوع سوانح جاده ای ورود پیدا کند تا علاوه بر رسیدگی‌های احتمالی قضایی، نقاط آسیب برای پیشگیری از حوادث مشابه و کاهش تلفات جاده‌ای شناسایی شود.

 

***فلاح هروی: زنجانی اعتراف کرده که من دخالتی در کارهای نفتی نداشته‌ام/ قاضی مقیسه: بخاطر اعتماد مسئولان به شما، کلاه بر سر شرکت نفت رفت

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فسادی نفتی با حضور متهمان، وکلای آنها، نماینده دادستان، نماینده سازمان تامین اجتماعی و وکلای وزارت نفت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

***حبس و جزای نقدی در انتظار افراد مانع از تحصیل کودکان

ستاره ایوبی کارآموز وکالت در یادداشتی که در اختیار ایلنا قرار داده، به بررسی حق تحصیل در قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با اشاره به تکالیف دولت در این حوزه، مجازات افرادی که مانع از تحصیل کودکان شوند را طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و یا جزای‌نقدی و یا بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از کودکان و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست، فسخ حکم سرپرستی کودک در شرایطی خاص اعلام کرد.

***صدور حکم ۴ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و احزاب برای مدیر کانال حامیان روحانی

وکیل یکی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب با اشاره به صدور حکم ۴ سال حبس برای موکلش، از اعتراض به این حکم در مهلت قانونی خبر داد.

کد N1760998

وبگردی