آفتاب

اسرائیل میانمار را برای کشتار مسلمانان تجهیز می‌کند

اسرائیل میانمار را برای کشتار مسلمانان تجهیز می‌کند

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه ای با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در قبال کشتار مسلمانان میانمار اعلام کرد اسرائیل، میانمار را برای این جنایت تجهیز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان امروز –دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی و حقوق‌بشری در قبال جنایات میانمار بر علیه مسلمانان این کشور اعلام کرد اسرائیل، میانمار را برای این جنایت تجهیز می‌کند.

در این بیانیه تصریح شده است "حزب‌الله، جنایات مرتکب شده علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را که به قربانی شدن هزاران نفر و آوارگی ده‌ها هزار نفر دیگر منجر شده محکوم می کند".

در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایات باعث نشد تا مدعیان دفاع از حقوق بشر در جهان اقدامی انجام دهند. این مظلومان که در معرض وحشیانه‌ترین جنایت‌ها  قرار گرفته‌اند قربانیان یک نظام جنایتکار در میانمار هستند.

آنها همچنین قربانی تبانی بین‌المللی علیه خود و علیه مسلمانان در سراسر جهان شده‌اند، به ویژه آنکه مستکبران در قبال این نسل‌کشی و زیرپا گذاشتن حقوق زنان و کودکان ساکت شده‌اند؛ چرا که منافع آن‌ها و پروژه‌های جهنمی‌شان در جهان به خطر نیافتاده است.

حزب‌الله در ادامه این بیانیه افزوده است: اندک صحنه‌های دردناکی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود نشان از کشتارها و جنایات فراوان در ایالت راخین و میزان کینه‌ای است که طرفداران نظام حاکم در میانمار و کسانی که از حمایت قدرت‌های جهانی از جمله دشمن صهیونیستی بهره‌مند هستند، دارد.

در این بیانیه‌ای تاکید شده است: دشمن صهیونیستی از مسلح کردن ارتش جنایت کار میانمار برای ادامه جنایاتش خودداری نمی‌ورزد. 

حزب‌الله در پایان این بیانیه از امت مسلمان و جامعه جهانی خواستار اتحاد و یکپارچگی علیه کشتار مسلمانان روهینگیا شد.

کد N1760973

وبگردی