آفتاب

کمیسیون فرهنگی مجلس آماده شنیدن دغدغه‌های هنرمندان است

کمیسیون فرهنگی مجلس آماده شنیدن دغدغه‌های هنرمندان است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی با تاکید بر توجه ویژه به نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان بخشی از هویت ملی و دینی، گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، آمادگی شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات هنرمندان را داریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی شب گذشته ـ یکشنبه 12 شهریور ماه همراه با حجت‌الاسلام بهداروند مهمان هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بود و با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای تعدادی از آثار این جشنواره نشستند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره توجه ویژه این کمیسیون به نمایش‌های آیینی و سنتی و حمایت از ثبت دانشنامه تعزیه گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به تمام حوزه‌های هنری مرتبط است و تلاش می‌کند تا به همه رشته‌های هنری توجه داشته باشد اما این توجه و همکاری با شاخه‌های مختلف هنری به میزان پیگیری هنرمندان و صاحبنظران آن هنر خاص نیز مربوط می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه نمایش‌های سنتی ایران ادامه داد: از آنجاکه این نمایش‌ها در تاریخ ملی ما ریشه دارد، قطعا در قیاس با دیگر رشته‌ها بیشتر می‌تواند مورد توجه باشد چراکه این گونه‌های نمایشی، محتوای ایرانی و اسلامی دارند. بنابراین این گونه‌های نمایشی حتما باید مورد حمایت قرار بگیرند و بهترین راه جذب این حمایت، پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خود هنرمندان این رشته است . ما نیز در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای شنیدن و حل دغدغه‌های هنرمندان این گونه‌های نمایشی اعلام آمادگی می‌کنیم.

در این جریان این بازدید، مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی با ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام مازنی در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «همراهی و همدلی شما به دوستان انرژی می‌دهد.

او توضیحاتی درباره پیشینه جشنواره تمایش‌های آیینی و سنتی و ویژگی‌های این جشنواره ارایه کرد و با تشریح بخش‌های گوناگون این دوره از جشنواره، یکی از نقاط قوت این دوره از جشنواره را اضافه شدن بخش جوانه‌های نمایشی دانست که به کمک آن می‌توان تجربه‌های نسل گذشته را به نسل بعدی منتقل کرد و این هدف در جشنواره امسال محقق شده است.

به گفته مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، تمرکز بر حوزه انتشارات و پژوهش و تقویت آیین‌های سنتی ار دیگر نقاط قوت این دوره از جشنواره است.

در جریان این بازدید که با همراهی پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، حجت الاسلام مازنی و هیات همراهش از مجالس شبیه خوانی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر دیدن کردند. سپس با حضور در فضای باز تالار وحدت به تماشای نمایش‌های بخش قهوه خانه‌ای جشنواره همچون ترنابازی و قطعات موسیقی نشستند.

مازنی به خواست هنرمندان بخش قهوه خانه‌ای برای دقایق کوتاهی روی صحنه رفت و اظهار امیدواری کرد برنامه‌هایی که در هویت فرهنگی ما ریشه دارد بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد بویژه برنامه‌هایی که منجر به نشاط و شادی جوانان می‌شود.

کد N1760816

وبگردی