آفتاب

تکیه ثابتی به اجرای تعزیه اختصاص می‌دهیم/پیگیر تشکیل سازمان نظام هنر هستیم

تکیه ثابتی به اجرای تعزیه اختصاص می‌دهیم/پیگیر تشکیل سازمان نظام هنر هستیم

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجام رایزنی‌هایی با شهرداری برای اختصاص تکیه‌ای ثابت برای اجرای تعزیه خبر داد و خواستار تغییر قوانین مربوط به مالیات فعالیت‌های هنری در مجلس شد.

به گزارش ایلنا، علی مرادخانی شامگاه یکشنبه 12 شهریور ماه در جریان بازدید از بخش شبیه‌خوانی و بخش قهوه‌خانه‌ای جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی درباره اختصاص مکانی ثابت برای اجرای تعزیه گفت: این موضوع را با دوستان‌مان در شهرداری پیگیری می‌کنیم و بزودی تکیه ثابتی برای اجرای تعزیه خواهیم داشت.

در این بازدید که با همراهی حجت‌الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام شد، مرادخانی درباره همکاری بیشتر میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز توضیح داد: باید ارتباط میان هنر و مجلس قدری بیشتر شود یکی از مواردی که مجلس می‌تواند به ما کمک کند، در زمینه قوانین مربوط به مالیات است که مدت‌هاست این موضوع را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه در حال حاضر نیز همکاری خوبی با مجلس داریم.

وی افزود: امیدواریم این موضوع به تصویب برسد تا کسانی که می‌توانند به عنوان حامی مالی در فعالیت‌های هنری مشارکت کنند، این کمک‌ها به عنوان پرداخت مالیات از سوی آنان لحاظ شود. بدین معنا که آنان مالیات خود را از راه کمک به فعالیت‌های هنری پرداخت کنند.

معاون هنری ادامه داد: دیگر موضوعی که دوستان ما در مجلس می‌توانند کمک کنند، بحث مربوط به اختصاص یک درصد از بودجه عمرانی برای حمایت از آثار هنری است که این موضوع تا به حال اجرایی نشده و امیدواریم با همراهی دوستان در مجلس، محقق شود.

او از اصلاح قوانین مالیات فعالیت‌های هنری به عنوان دیگر موضوعی یاد کرد که مجلس می‌تواند برای بهبود فعالیت‌های هنری، آن را مورد توجه قرار بدهد. به این معنا که درآمد حاصل از انجام فعالیت‌های هنری، صرف تولید آثار هنری جدید بشود و از این راه بتوان به رونق بیشتر فعالیت‌های هنری کمک کرد.

مرادخانی در ادامه شکل‌گیری سازمان نظام هنر را یکی دیگر از نیازهای هنرمندان دانست که به کمک مجلس می‌تواند محقق شود.

معاون هنری تصریح کرد: از جمله اموری که مجلس می‌تواند به ما کمک کند، تاسیس سازمان نظام هنر است و این هم یکی از موضوعات مهمی است که ما مشغول پیگیری آن هستیم.

معاون هنری شامگاه 12 شهریور ماه با حضور در فضای باز مجموعه تئاتر شهر به تماشای مجالس شبیه‌خوانی نشست و در ادامه با حضور در بخش قهوه خانه‌ای جشنواره واقع در فضای باز تالار وحدت، در اجرای ترنا بازی مشارکت کرد.

هیجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری داوود فتحعلی بیگی تا روز 15 شهریور ماه ادامه دارد.

کد N1760815

وبگردی