آفتاب

اقرار موساد به ناتوانی در ردیابی سید حسن نصرالله در سفرش به سوریه

اقرار موساد به ناتوانی در ردیابی سید حسن نصرالله در سفرش به سوریه

ایرنا نوشت: روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، ادعاهای روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت را در خصوص آگاهی تل آویو از سفر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به دمشق توجیهی برای ناکامی موساد در ردیابی این سفر دانست ، که در طول 11 سال گذشته برای ترور وی دست وپا می زند.

رای الیوم، روز دوشنبه نوشت: سرویس امنیتی 'اسرائیل' بارها تاکید کرده است که حزب الله لبنان دشمن شماره یک ، ایران دشمن شماره 2 و جنبش حماس دشمن شماره سه تل آویو است و فرد شماره یک تحت نظر و پیگرد برای موساد سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله است؛ کسی که پس از آگوست 2006 به دنبال شکست خوردن 'اسرائیل' در جنگ 33روزه واطلاع از قصد سرویس های جاسوسی اسرائیلی برای جبران شکست هایشان با ترور وی، از انظار پنهان شد.

این روزنامه خاطر نشان کرد ، امروز پس از گذشت11 سال از این جنگ که بزرگترین و مفتضحانه ترین شکست رژیم صهیونیستی به اذعان خود سران این رژیم است، موساد در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود در ترور سید حسن نصرالله، توجیه می آورد که وی در فهرست افراد تحت تعقیب اش نیست. کاملا واضح است که این ادعایی بیش نیست. بخصوص پس از آنکه سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیرش، از سفر به دمشق ودیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در خصوص جلب موافقت او در مساله توافق بین حزب الله و داعش پرده برداشت. این افشاگری چه بسا باعث خشم و ناخشنودی دستگاه امنیتی تل آویو و بیش از همه دستگاه جاسوسی خارجی آن یعنی موساد شد که نتوانست حرکت خودرو سید حسن نصرالله در عرض یک ساعت و نیم به دمشق را رصد کند.

رای الیوم افزود: اگر چه همه رسانه های عبری بدون استثنا داوطلبانه در خدمت لابی صهیونیستی هستند؛ اما منابع امنیتی و جاسوسی تل آویو، روزنامه یدیعوت آحرونوت را با توجه به داشتن بالاترین تیراژ در فلسطین اشغالی برای توجیه ناکامی خود در ردیابی سفر سید حسن نصرالله برگزیدند.

«سمدار پری' کارشناس امور عربی یدیعوت آحرونوت نوشت: با وجود رصد تحرکات (سید حسن) نصرالله از سوی 'اسرائیل' و آگاهی تل آویو از آن، مقام های اسرائیلی اقدامی برای حمله به دبیرکل حزب الله انجام ندادند.

روزنامه صهیونیستی افزود: زمانی که مقامات حزب الله به این اطمینان رسیدند که موساد (سید حسن) نصر الله را تعقیب نمی کند، بیم آن می رفت که دشمنان وی در داخل لبنان سعی در ترور او به ضرب گلوله یا انفجار خودروی بمب گذاری شده داشته باشند، به همین دلیل دغدغه حفاظت از وی در مقابل دشمنان داخلی بیش از نگرانی آنها از دستگاه امنیتی 'اسرائیل' بود.

یدیعوت آحرونوت همچنین در توجیهات خود به نقل از منابع اسرائیلی ادعا کرد که تل آویو قصد داشت با ارسال پیامی به سید حسن نصرالله به وی اعلام کند که از سفرهای سری وی به تهران و دمشق اطلاع دارد و سفرهای وی را رصد می کند؛ اما قصد ترور وی را ندارد و به همین دلیل تیم موساد را برای ترور به بیروت اعزام نکرده است.

پری همچنین در میان توجیهات خود مدعی شد که اعلام سفر به دمشق از سوی سید حسن نصرالله توجه خاصی را در تل آویو جلب نکرد و هیچ مسئولی نه در سطح سیاسی و نه در سطح امنیتی به آن اهتمامی نداشت.

روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع صهیونیست همچنین ادعا کرد که سید حسن نصرالله با لباس مبدل و به همراه شمار زیادی محافظ و خودرو از ضاحیه جنوبی بیروت به دمشق سفر کرده بود.

52310

کد N1760746

وبگردی