آفتاب

وعده ارتش پاکستان درباره بلوچستان

وعده ارتش پاکستان درباره بلوچستان

ایرنا نوشت: فرمانده ارتش پاکستان که روز گذشته به ایالت بلوچستان سفر کرده بود، گفت: نیروهای مسلح متعهد به حمایت کامل از توسعه ایالت بلوچستان هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال 'قمر جاوید باجوا' در سفر به بلوچستان، به شهرهای 'تربت' و 'گوادر' رفت و در ملاقاتی که با نیروهای نظامی و امنیتی در این دو شهر داشت، تاکید کرد: توسعه ایالت بلوچستان برای توسعه پاکستان بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: تمامی طرح های توسعه در این ایالت باید تکمیل شود و برای تحقق این هدف، ارتش پاکستان متعهد به حمایت از این ایالت و طرح های توسعه آن است.

بندر گوادر در ایالت بلوچستان که یکی از مهم ترین بخش های طرح بزرگ راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان محسوب می شود و توسعه آن توسط چینی ها در حال انجام است، از اهمیت فراوانی برای پاکستان برخوردار است.

ایالت بلوچستان از جمله مناطق پاکستان است که ضریب امنیت آن نسبت به برخی دیگر مناطق این کشور پایین است و دولت و ارتش پاکستان کار دشواری برای تامین امنیت این منطقه پیش رو دارند.

ژنرال باجوا همچنین روز شنبه هفته جاری و همزمان با نخستین روز عید قربان در پاکستان، به یکی از مناطق مرزی پاکستان با افغانستان سفر کرد و در منطقه 'راجگال' از جمله مناطق قبایلی پاکستان در شمال غرب این کشور که در روزهای اخیر عملیات ضدتروریستی خیبر-4 ارتش در آنجا به پایان رسید، به نیروهای نظامی کشورش در این منطقه سرکشی کرد.
ایالت بلوچستان همچنین شامل مرزهای مشترک پاکستان و ایران است که مقامات نظامی و دولتی پاکستان وعده داده اند امنیت این مناطق را نیز بیش از پیش تامین کنند.

سفر فرمانده ارتش پاکستان به نقاط مرزی با افغانستان همزمان با اظهارات مثبت اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در پیام عید قربان مبنی بر تمایل کابل برای انجام مذاکرات جامع با اسلام آباد انجام شد. اشرف غنی گفته است که افغانستان خواهان صلح با پاکستان است و این سخنان وی، با واکنش مثبت دولت پاکستان مواجه شده است.

52310

کد N1760710

وبگردی