آفتاب

محبوبیت بی‌سابقه کراس‌اوورها و رقابت طراحان برای تصاحب بازارها

محبوبیت بی‌سابقه کراس‌اوورها و رقابت طراحان برای تصاحب بازارها

همه ما انتظار رخ دادن این را داشتیم اما به نظر می‌رسد خیزش کراس اوورها زودتر و سریع‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردیم اتفاق افتاده است. سدان تویوتا کمری که سال‌های سال در آمار فروش حرف اول را می‌زد هم‌اکنون رتبه اول را از دست داده و میدان را کاملاً به سه شاسی‌بلند کامپکت واگذار کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،این سه شاسی‌بلند به ترتیب عبارت‌اند از نیسان روگ، تویوتا راو 4 و هوندا CR-V که محصول نیسان از آغاز سال میلادی جاری تاکنون پرفروش خودروی بازار آمریکا بوده است.

مصرف‌کنندگان آمریکایی سریع‌تر از تحلیل‌های پیش‌بینی‌ شده به سوی شاسی بلندهای کامپکت هجوم آورده‌اند و اکثر خودروسازان در تلاش هستند تکه‌ای از این کیک لذیذ را مال خود کنند. باب کارتر مدیر فروش ارشد تویوتا در آمریکا می‌گوید: پیش‌بینی بازار شاسی بلندهای کوچک بسیار سخت است. ما پیش‌بینی رشد را داریم اما می‌بینیم که بازار ورای پیش‌بینی‌ها حرکت کرده و بالاتر می‌رود. [span]

[span]

تویوتا راو 4 که در رده دوم پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا در 6 ماهه ابتدایی سال قرار گرفته تنها 1500 دستگاه کمتر از نیسان روگ فروخته و تویوتا به منظور افزایش تولید نسخه هیبریدی که در ژاپن مونتاژ می‌شود با تأمین‌کنندگان همکاری تنگاتنگی دارد.

البته شاید تلاش‌های تویوتا در این زمینه کافی نباشد زیرا نیسان روگ اسپرت نیز در آمریکا عرضه شده و نسخه کمی کوچک‌تر و ارزان‌تر روگ بوده و تلاش دارد مشتریان زیادی را جذب کند.

5454

کد N1760694

وبگردی