آفتاب

عضو مجلس خبرگان: وزرای دولت دوازدهم اهل کار هستند، هیچ عذری وجود ندارد /دولت کمر همت ببندد

عضو مجلس خبرگان: وزرای دولت دوازدهم اهل کار هستند، هیچ عذری وجود ندارد /دولت کمر همت ببندد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت نهم و دهم واقعا از نظر هزینه مدیریت درستی نداشت و طرح‌های ناتمام و ناقص زیادی را تحویل دولت یازدهم داد بنابراین می‌توان گفت دولت یازدهم با صرف وقت زیاد، در مقام رفع کاستی‌ها و مطالبات به جامانده توفیقاتی کسب کرد.

آیت الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: دولت ها می آیند و می روند و آنچه باقی می ماند نام نیک یا رفتار بدشان است. دولت یازدهم وارث یکسری نارسایی های اقتصادی، اداری و فرهنگی بود، طبعا اول باید نارسایی ها را جبران می کرد و وقت زیادی را صرف رفع کاستی ها، نارسایی ها و مشکلاتی کرد که از دولت نهم و دهم به جا مانده بود.

وی افزود: دولت نهم و دهم واقعا از نظر هزینه مدیریت درستی نداشت و طرح های ناتمام و ناقص زیادی را تحویل دولت یازدهم داد بنابراین می توان گفت دولت یازدهم با صرف وقت زیاد در مقام رفع کاستی ها و مطالبات به جای مانده توفیقاتی کسب کرد و فرصت زیادی برای بهینه سازی و گام برداشتن در مسیر توسعه نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: وزرای دولت دوازدهم اهل کار، تلاش و اهل عقیده هستند بنابراین این دولت از یک بافت کارآیی و توانایی جامع الاطرافی برخوردار است و دیگر هم عذری ندارد که بگوید وارث نارسایی ها، کاستی ها و چالش های گذشته بود چون وارث دولت یازدهم است بنابراین رهبر معظم انقلاب و ملت انتظار دارند که دولت دوازدهم در عرصه های مختلف از نظر اقتصادی بنای خود را به فقر مطلق بگذارد که این وعده آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

وی ادامه داد: دخترها و پسرها به دلیل نارسایی اقتصادی قادر به تشکیل زندگی مشترک نیستند دولت دوازدهم یکی از وعده هایش رفع فقر مطلق بود که امیدواریم کمرهمت را ببند و در این زمینه گام جدی بردارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مسئله مهمتر توجه به فرهنگ اجتماعی است، انقلاب ایران براساس ارزش های دینی، احکام قرآن و سنت پیغمبر پیروز شد و امروز باید آثار ارزش های دینی در جامعه به طور ملموس به چشم بخورد و دیده شود. متأسفانه مقداری فرهنگ ارزشهای دینی در جامعه ما کمرنگ شده است باید ببنیم دلیلش چیست. قبل انقلاب اینقدر آفت نداشتیم. گفته می شود 18 میلیون پرونده های جنایی و غیرجنایی در دستگاه قضایی وجود دارد این دلیلی بر بیماری  روانی جامعه است یا از نظر بهداشت قبل از انقلاب اینقدر مراکز درمانی نیاز نداشتیم اما امروز هرچه مراکز درمانی اضافه می شود باز می گوییم کم است که این به بیماری جسمی جامعه بر می گردد.

وی ادامه داد: جامعه ما امروز دچار دو نوع بیماری «روحی، روانی و اخلاقی» و «جسمی» است که به ترتیب نشانه آنها را می توان توسعه مراکز قضایی و درمانی دانست. معتقدم ما به جای آنکه رفع کنیم باید دفع کنیم یعنی باید دولت کاری کند ملت از یک اخلاق و رویه دینی و مذهبی خوبی برخوردار باشد تا یک چنین ضایعاتی به جامعه تحمیل نشود. الان بسیاری از بودجه مملکت صرف بهداشت جسمی و روانی می شود. اینها بعد از انقلاب توسعه پیدا کردند. قبل از انقلاب نبود بنابراین باید کارشناسی شود که چه شد این اتفاق افتاد.

بطحایی افزود: در بخش سیاسی وزارت امورخارجه از موافقیت خوبی برخوردار است و دولت در حوزه دفاعی نیز باید برای مقابله با دشمنان نزدیک و دور با عقل و خرد در کسب توان نظامی برابر یا فوق آنها قدم هایی بردارد که دشمن خیال کوچکترین بی ادبی را در مغز نپرواند. وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دو وزارتخانه سرنوشت ساز مملکت هستند اگر آنها در انتقال دانش، دین، اخلاق و انسانیت به فرزندان خانواده توفیق حاصل کنند مملکت از یک مصونیت فوق العاده ای در حوزه فرهنگ و اجتماعی برخوردار خواهد شد بنابراین برای همگی اعضای دولت آرزوی توفیق و سلامتی دارم.  

29214

کد N1760693

وبگردی