آفتاب
میراسماعیلی در گفتگو با مهر:

ضعف‌های جودو پشت مدال ملایی پنهان نشود/ نیاز به پشتوانه داریم

ضعف‌های جودو پشت مدال ملایی پنهان نشود/ نیاز به پشتوانه داریم

دارنده چهار مدال جهانی جودو با ابراز خرسندی از کسب مدال برنز این رشته بعد از ۱۰ سال گفت: هرچند این اتفاق خوب و مثبتی است اما نباید ضعف‌ها را نادیده بگیریم.

آرش میراسماعیلی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابتهای جهانی با حضور تیم ها و جودوکاران برتر دنیا در سطح فنی بالایی برگزار می شود. این رقابتها را به صورت کامل رصد کرده و مبارزات خوب جودوکاران شایسته کشورمان دنبال می کردم.

وی افزود: از صمیم قلب برای کسب این مدال خوشحالم، چرا که من بیش از هر کسی به اهمیت و ارزش آن واقفم. بعد از سالها ناکامی این مدال در میان جامعه جودو خودباوری لازم را ایجاد کرد و نشان داد که جوانان شایسته کشورمان در سایه دوری از حاشیه و تمرینات منظم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

نایب رئیس پیشین فدراسیون جودو ادامه داد: سعید ملایی بعد از تغییر وزن خود، از دو سال قبل روند رو به رشدی داشته و با تحمل سختی های فراوان موفق شد با ارزش ترین مدال ۱۰ سال اخیر را کسب کند. اگر برنامه ریزی مناسبی برای وی صورت گیرد، شک نکنید که توانایی کسب مدالهای خوشرنگ تر در بازیهای آسیایی و المپیک را نیز خواهد داشت.

دارنده چهار مدال رقابتهای جهانی ادامه داد: من هم با همین امکانات و تمرینات موفق به کسب دو طلا و دو برنز جهان شدم، جوانان شایسته کشورمان باید خود تلاش کرده و راه موفقیت را هموار کنند. جوانانی چون رشنونژاد، صفویه، خجسته، بریمانلو و ... با سرمایه گذاری مناسب در سالهای قبل به تیم ملی رسیده اند و اکنون می توانند تا سالها جودو ایران را تغذیه کنند.

میراسماعیلی ادامه داد: این مدال می تواند سرآغاز فصلی جدید در جودو ایران باشد، به شرط آنکه به پشتوانه ها توجه ویژه ای داشته باشیم. نتایج ضعیف نوجوانان در بیشکک زنگ خطر را به صدا درآورد و نباید اجازه دهیم این مدال باعث ندیده شدن ضعف ها شود.

وی خاطرنشان ساخت: انتقاداتی به مدیریت ضعیف فدارسیون داریم، ولی این باعث نمی شود که نتیجه خوبی که در بوداپست رقم خورد را نادیده بگیریم. در سالهای قبل و حتی زمانی که ما روی تاتامی مبارزه کرده و مدال کسب می کردیم، از پشتوانه ها غافل شدند و نتیجه آن خالی شدن جودو از جوانان شایسته در یک برهه از زمانی شد، امیدواریم از این پس با تمرکز روی رده های سنی پایه اجازه خالی شدن پشتوانه را ندهیم.

میراسماعیلی در پایان گفت: به همه مردم ایران، جامعه جودو و سعید ملایی تبریک عرض می کنم. خیلی خوشحال شدم و برای او دعا کردم به حق خود در جودو برسد و امیدوارم در میدانهای مهم پیش رو هم به درخشش خود ادامه دهد.

کد N1760650

وبگردی