آفتاب

جزئیات جدید تصادف اتوبوس هرمزگان | رودان، میناب و جزیره هرمز غرق در اندوه دختران

جزئیات جدید تصادف اتوبوس هرمزگان | رودان، میناب و جزیره هرمز غرق در اندوه دختران

جزئیات جدید ماجرای تصادف اتوبوس هرمزگان | رودان، میناب و جزیره هرمز، چند روزی است غم گرفته اند. دختران دانش آموز هرمزگانی که در حادثه تصادف اتوبوس جان خود را از دست داده بودند، دیروز در شهرهای خود به خاک سپرده شدند. کمیته ویژه بررسی ابعاد حادثه تشکیل شده. مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان استعفا داده است.

بیشتر ببینید: تصادف اتوبوس هرمزگان به روایت دختر دانش آموز .
بیشتر بخوانید: دختر دریا به خاک سپرده شد  .
بیشتر ببینید: تشییع جنازه دختران هرمزگانی +عکس .

شهروند نوشت: دوستان، همکلاسی‌ها و خانواده‌های ٦ دانش‌آموز هرمزگانی صبح دیروز برای همیشه با عزیزان خود وداع کردند و این دانش‌آموزان را به خاک سپردند. پیکر این ٦ دانش‌آموز، در شهرهای میناب، رودان و هرمز تشییع و تدفین شد. جمعيت چند هزارنفري مردم، مراسم خداحافظي باشكوهي را با دانش‌آموزان جانباخته رقم زد. این درحالی است که مدیر سازمان دانش‌آموزی هرمزگان از سمت خود استعفا داد. همچنین قرار است روز سه‌شنبه کمیسیون آموزش مجلس، جلسه‌ فوق‌العاده‌ای برای بررسی ابعاد این حادثه تلخ، برگزار ‌کند.
از ساعت ٨ صبح دیروز، مردم میناب، رودان و هرمز شاهد صحنه‌های تلخ وداع با دانش‌آموزان قربانی‌شده در تصادف اتوبوس بودند. مراسم تشییع و تدفین پیکر دانش‌آموزان جانباخته با حضور مردم و مسئولان شهرها برگزار شد. دانش‌آموز زهرا زرنگاری عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در جزیره هرمز بود که مراسم تشییع و تدفین پیکر این دختر نوجوان از ساعت ۸ صبح از جلوي درمانگاه هرمز به سمت گلزار شهدای هرمز آغاز شد. همچنین مهرنوش ناصری و شیوا مبینی از مدرسه زینبیه و مدرسه ‌هاجر میناب بودند که پیکر آنها نیز ساعت ٨ صبح از میدان شهدای مسجد امام‌خمینی(ره) به سمت بهشت‌زهرای این شهر تشییع شد. مطهره دلاوری، مینا جمشیدی و فاطمه صادقی‌نسب سه دانش‌آموز رودانی بودند که با حضور مردم پیکرهای این دانش‌آموزان جانباخته از محل فرمانداري تا مديريت آموزش و پرورش شهرستان رودان تشییع و تدفین در روستای برنطین برگزار شد. حضور پرشور دانش‌آموزان روداني و همكلاسي‌هاي دانش‌آموزان جانباخته و ابراز احساسات آنها صحنه‌هاي غم‌انگيزي را رقم زده بود. همچنین یک دانش‌آموز نیز سه روز پیش در حاجی‌آباد تشییع و دفن شده بود.
تشکیل کمیته برای بررسی حادثه
این مراسم‌ها درحالی صورت گرفت که بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان درخصوص بررسی علل حادثه واژگونی اتوبوس گفت: «به دستور استاندار کمیته‌ای برای بررسی این حادثه تشکیل‌شده اما مهمتر از همه این مسائل، این است که تصمیم درست بگیریم و اقداماتی را به انجام برسانیم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در استان نباشیم. از ساعات اولیه که این حادثه رخ داد، استاندار، مدیران ذیربط را برای رسیدگی به حادثه بسیج کرد.»
وی با بیان این‌که استاندار همان روز سریعا خود را به شهرستان داراب رساند، ادامه داد: «دستور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی حادثه توسط استاندار صادر شده است. مسئولیت برگزاری این جلسات با من است و روز دوشنبه نخستین جلسه کارشناسی را برای بررسی علل این حادثه ناگوار برگزار می‌کنیم. به مردم استان این اطمینان را می‌دهم که استاندار و سایر مسئولان به جد پیگیر هستند که ابعاد این حادثه دقیقا مورد بررسی قرار گیرد و اگر قصوری از ناحیه هرکسی یا سازمانی شکل‌ گرفته، برخورد لازم انجام شود. مهمتر از همه این است که ما تصمیم بگیریم و اقداماتی را به انجام برسانیم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در استان نباشیم.»
جلسه فوق‌العاده کمیسیون آموزش مجلس
همچنین قرار است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پی واژگونی این اتوبوس در جلسه‌ای اضطراری با حضور مسئولان مربوطه به بررسی ابعاد این حادثه بپردازد.
میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از جلسه فوق‌العاده روز سه‌شنبه این کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولانی از وزارت بهداشت و نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط به منظور بررسی این موضوع خبر داد.
فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به وقوع این حادثه واکنش نشان داده و به ایسنا گفت: «طی تماس با وزیر آموزش و پرورش درخواست شد تا آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی تدوین شود.»
نماینده مردم تهران همچنین ادامه داد: «اگر وزارت آموزش و پرورش از صدور یک آیین‌نامه لازم‌الاجرا در این خصوص ناتوان است، نمایندگان مجلس آماده‌اند این موضوع را پیگیری کنند. باید سفر شبانه جاده‌ای در اردوهای دانش‌آموزی تعطیل شود. اگر نمی‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که دانش‌آموزان نیمه‌شب در جاده‌ها نباشند، صراحتا بگویند تا فکر دیگری شود.»
استعفا پس از حادثه
همچنین مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان نیز به دلیل حادثه رخ‌داده از مسئولیت خود استعفا کرد. مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز با استعفای وی موافقت کرد. غیبی حدود ۱۰ماه قبل جانشین محمد حسینی در این پست شده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان این‌که سرپرست جدید سازمان دانش‌آموزی استان ظرف هفته جاری معرفی می‌شود، گفت: «با تعیین سرپرست برای اداره این سازمان، به ‌زودی رئیس این سازمان نیز معرفی خواهد شد.»
کد N1760539

وبگردی