آفتاب

فیاضی: نمایشگاه رسانه‌های ورزشی به تخصصی شدن و ارتقا سطح رسانه‌ها کمک می کند

فیاضی: نمایشگاه رسانه‌های ورزشی به تخصصی شدن و ارتقا سطح رسانه‌ها کمک می کند

شفقنا نوشت: مدیرمسئول روزنامه خبرورزشی از برگزاری نمایشگاه تخصصی رسانه‌های ورزشی گفت.

نمایشگاه تخصصی رسانه‌های ورزشی کشور قرار است در حاشیه‌ی یک نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی از ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شود. پیش از این هم خبری درباره‌ی نمایشگاه تخصصی رسانه‌های حوزه‌ی سلامت منتشر شده بود که البته هنوز برگزار نشده است. در حالی که چند سالی است نمایشگاه اصلی رسانه‌ها در پاییز برگزار می‌شود، آیا این اخبار نشانه‌ای از تخصصی‌شدن نمایشگاه‌های رسانه‌ای است و در آینده شاهد برگزاری نمایشگاه‌های پراکنده در حوزه‌های مختلف خواهیم بود؟
سید هادی فیاضی، عضو هیئت مؤسس انجمن رسانه‌های ورزشی ایران درباره‌ی چرایی برگزاری این نمایشگاه تخصصی می‌گوید: یکی از سیاست‌های معاونت مطبوعاتی بحث نمایشگاه‌های تخصصی در جهت ارتقاء سطح حرفه‌ای نشریات و رسانه‌ها است. ما در رسانه‌های ورزشی به پشتوانه «انجمن رسانه‌های ورزشی ایران» -که به تازگی در حال تشکیل شدن است- تصمیم گرفتیم تا در حاشیه نمایشگاهِ تجهیزات ورزشی که این هفته در مصلی تهران در حال برگزاری است، محلی را برای نمایشگاه تخصصی ورزشی‌ها تهیه کنیم و این هدف اولیه بود. با رایزنی با مدیران رسانه‌های ورزشی اتفاق خوبی افتاد. یعنی حضور ما در نمایشگاه بدون مرز است و این ۲۲ رسانه‌ای که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، به صورت پاویون در کنار هم قرار می‌گیرند. از طرف دیگر برای اولین بار مخاطبان ورزشی وارد نمایشگاه می‌شوند و از غرفه رسانه‌ها بازدید می‌کنند، که این در بخش تخصصی در بین ورزشی‌ها آغاز خوبی است. چرا که هم قرار است انجمن صنفی برای رسانه‌های ورزشی ایجاد شود و هم در کنار آن نمایشگاه تخصصی رسانه‌های ورزشی برگزار می‌شود.
آیا نمایشگاه می‌تواند بر فروش رسانه‌ها تأثیر بگذارد و این از دلایل تخصصی برگزار شدن آن باشد؟ سید هادی فیاضی، مدیر مسئول خبر ورزشی توضیح می‌دهد: قطعا موثر است . یکی از کارکردهای چنین نمایشگاههایی برای رسانه ها مخاطبان جدید برای فضای فروش و آگهی است و رسانه ها می توانند با ارتباط هایی که در این فضا ها شکل می گیرد برای بهبود کسب و کار خود .تلاش کنند معتقد هستم به دلیل حال و هوای نمایشگاه ورزشی، برقراری ارتباط بین ورزش و صنعت، حضور رسانه به عنوان یکی از ضلع‌هایی که می‌تواند در کنار صنعت و ورزش باشد، می‌تواند خیلی مثمرثمر باشد.
به نظر می‌رسد فضا به این سمت می‌رود که بعضی از گروه‌های تخصصی در حوزه مربوط به خود، نمایشگاه‌های جدا برگزار و پراکنده شوند. فیاضی تحلیل می‌کند: نمایشگاه‌ها جدا نمی‌شوند. در وهله‌ی اول همه رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات که در آبان‌ماه اتفاق می‌افتد، حضور دارند. ولی این که در نمایشگاه‌های تخصصی مخاطبان خاص و تخصصی مراجعه می‌کنند اتفاق خوبی است و باعث می‌شود تا هم رسانه‌ها بتوانند مخاطبان خاص خود را پیدا کنند و هم ارتباطی دو طرفه در جهت تخصصی‌شدن رسانه‌ها اتفاق بیفتد که من این مسئله را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.
فیاضی در پاسخ به این که آیا در آینده شاهد نمایشگاه‌های پراکنده‌ای در حوزه‌های مختلف خواهیم بود، می‌گوید: اگر این اتفاق هم بیفتد ایرادی به آن نمی‌بینم. شما فرض کنید که گروه رسانه‌های کشاورزی، رسانه‌های مرتبط با برق، رسانه‌های مرتبط با کامپیوتر و ... وقتی در کنار هم و در نمایشگاه مرتبط با این صنایع قرار می‌گیرند، مشتری‌ها و مخاطبان خاص خود را می‌بینند، بازارهای خاص را تجربه می‌کنند، راحت‌تر مشکلات و موانع صنعت را پیدا و آن را در رسانه‌هایشان منعکس می‌کنند. از طرف دیگر نمایشگاه مطبوعات به عنوان مادر نمایشگاه‌ها با حضور همه رسانه‌ها هر ساله به صورت پر شور برگزار می‌شود که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ایرادی به این قضیه وارد نمی‌کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، این نمایشگاه تخصصی با حضور رسانه‌های «آچمز، آفتاب ورزشی، ایران ورزشی ، بشیر، پیروزی، پیک ورزش، خبر ورزشی، دانش یوگا، دنیای شنا ورزشهای آبی، دیدگاه ورزش، رخ در رخ، رخصت پهلوان، سرزمین ورزش، شطرنج، فرهنگستان فوتبال، فوتبالیست‌ها، فوتسال ایران، گل، ورزش ایرانی، ورزش سه، ورزش و تصویر، ورزش و زن ایرانی، وقت اضافه» برگزار می شود. و با همکاری ستاد جشنواره فیلم‌های ورزشی هر روز یک فیلم ورزشی با حضور کارگردان و بازیگران آن در سینما ورزش اکران و نشست نقد و بررسی آن برگزار می‌شود. چهار فیلم «آتلان»، مستند «کلاه شیشه ای»، «تابستان عزیز» و «عشق نیکان» به نمایش در می‌آید.
علاوه بر این نشست‌ و کارگاه‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و پیشکسوتان در زمینه‌های مختلف از جمله کسب وکارهای ورزشی و فیزیولوژی ورزشی و طراحی لباس‌های ورزشی، همراه با رونمایی از دو کتاب از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اعلام شده است.


256 43

 

کد N1760340

وبگردی