آفتاب

کشف محموله 6 تنی مواد افیونی/ هلاکت 3 قاچاقچی و دستگیری 25 سوداگر مرگ

کشف محموله 6 تنی مواد افیونی/ هلاکت 3 قاچاقچی و دستگیری 25 سوداگر مرگ

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 6 تن موادمخدر در سه عملیات ضربتی یگان های عملیاتی سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: در این عملیات ها، سه سوداگر مرگ به هلاکت رسید و 25 قاچاقچی حرفه ای و سابقه دار دستگیر و 15 خودرو از آنها توقیف شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد قنبری" در بیان جزئیات دقیق این خبر، گفت: ماموران انتظامی شهرستان "خاش" در سلسله عملیات های مبارزه با قاچاقچیان مسلح، با هدایت و پشتیبانی پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان، یک باند بزرگ که با استفاده از خودروهای کوهستانی و تیزرو، قصد جابه جایی مواد در منطقه را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: پس از چندین هفته اقدامات شبانه روزی و رصد مسیر های تردد اعضای این باند، روز گذشته یگان های عملیاتی پلیس با شناسایی خودوهای قاچاقچیان در یک درگیری مسلحانه، موفق به دستگیری 12 نفر از سوداگران مرگ، توقیف 7 دستگاه خودرو پژو 405 و کشف 3 تن و 177 کیلوگرم تریاک شدند.

سردار قنبری با بیان اینکه در عملیات مشترک دیگری، ماموران انتظامی شهرستان های "زاهدان"، "نیمروز" و "ایرانشهر"، یک باند قاچاق موادمخدر را در محورهای مواصلاتی ایرانشهر به زاهدان شناسایی و به صورت مسلحانه با آنها درگیر شدند، تصریح کرد: در این درگیری مسلحانه ضمن هلاکت دو قاچاقچی و دستگیری 7 سوداگر، یک تن و 925 کیلو گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از شناسایی یک باند دیگر توزیع کننده موادمخدر در یک عملیات پلیسی موفق خبر داد و گفت: در این عملیات، ماموران انتظامی شهرستان های "سراوان"، "مهرستان" و "سیب سوران"، باند مسلح دیگری را که در حال جا به جایی موادمخدر بودند، در منطقه "کوه سفید" شناسایی کردند.

وی افزود:  قاچاقچیان به محض مشاهده تیم های عملیاتی پلیس با آنها درگیر شدند که در این درگیری یک سوداگر مسلح به هلاکت رسید و 6 قاچاقچی دستگیر شد؛  همچنین ماموران در پاکسازی منطقه، 750 کیلوگرم تریاک و 150 کیلوگرم هروئین کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه در مجموع این عملیات ها، 25 قاچاقچی دستگیر، سه سوداگر مرگ به هلاکت رسید ، گفت: در این عملیات ها، یک قبضه تیربار، چهار قبضه کلاش به همراه مقادیر متنابهی مهمات کشف شد؛ یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

کد N1760171

وبگردی